عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد هجوم نهاد أبو القمصان عليها.. طليق منة عرفة يدعم ياسمين عز: "كلامها بيعمر البيوت"

محمود المهدي طليق
محمود المهدي طليق منة عرفة

علق الفنان الشاب محمود المهدي طليق منة عرفة على هجوم ناهد أبو القمصان، على الإعلامية ياسمين عز، وذلك عبر حساباته الرسمية بمواقع التواصل الإجتماعي.

تحيا مصر يرصد لكم دعم تعليق محمود المهدي على هجوم ناهد أبو القمصان على ياسمين عز

وكتب محمود المهدي داعمًا للإعلامية ياسمين عز: أنا مش مع كل كلامها بس وحتي لو عايزة عريس ولو عايزة تركب الترند علي الأقل في كلام بتقولة يعمر البيوت مش يقلب كيان البيت ويحرض الزوجة علي عيشتها.

محمود المهدي عبر مواقع التواصل الإجتماعي

وتابع: هي مشيت بمبدأ تقل خيرًا أو تصمت.. فقالت خيرًا فياريت أنتي تصمتي مش أحسن من اللي بيركب الترند بكلام يشجع لخراب أسرة كاملة.

وأضاف: لما حد بيركب التريند عشان بيقول كلام يساعد البيوت تعمر لازم نهاجم  بقينا بنشجع أي حاجه بتساعد تخرب العادات والتقاليد الشرقية.

تصريحات محمود المهدي عن علاقته بـ منة عرقة

ويذكر أن كشف الفنان الشاب محمود المهدي، طليق منة عرفة عن أسرار لأول مرة يفصح عنها، بعد طلاقه من منة عرفة في يوليو الماضي، وذلك في مداخلة هاتفية له بإحدى البرامج التلفزيونية على قناة الحدث اليوم.

- دمرتني هى وأهلها وتم استغلالي أسوء استغلال ومتكلمتش
- هما عارفين أني بتكلم عن حق
- أتحدى حد من أهلها يطلع يقول محمود المهدي خاين
- طلباتها كانت كتير فوق طاقتي وكنت هعمل ليها مشروع مستحضرات تجميل 
- حالها وقف فالشغل وهما محتاجين مصاريف واضطريت أبيع العربية عشان أديها فلوس
- واتطلقنا بعدها بيومين تم الطلاق
- أنا طالع من الموضوع بقول حسبي الله ونعم الوكيل

محمود المهدي: اتهامي الخيانة وجعني.. وسيبت مراتي الأولى عشان منة 

وقال محمود المهدي: أكتر حاجة وجعتني من منة هو اتهامي بالخيانة، زواجي الأول كانت منة عرفة على علم به قبل ارتباطنا، ومنة تعرفت على طليقتي خلال حضورها التصوير، وارتباطي بـيها كان سببًا في انفصالي عن زوجتي الأولى.

ويذكر أن محكمة جنح الدقي قد قضت منذ عدة أسابيع بحبس الفنان محمود المهدي سنة مع الشغل وغرامة 10 آلاف جنيه وكفالة 5 آلاف جنيه وتعويض مدني مؤقت وأتعاب المحاماة والمصاريف، بتهمة سب وقصف نقيب المهن التمثيلية الدكتور أشرف زكي وزوجته الفنانة روجينا في صحيفة من الصحف.

تابع موقع تحيا مصر علي