عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد إعلانه الاعتزال.. مسلم: "مظلوم وبتعب وحد تاني بياخد على الجاهز"| خاص

مسلم
مسلم

صدم مغني المهرجانات مسلم جمهوره اليوم، بخبر اعتزاله عن الغناء، عبر خاصية ستوري بحسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام، وكشف مسلم لـ تحيا مصر سبب الإعتزال نصرده لكم خلال السطور القادمة.

أسباب اعتزال مسلم عن الغناء

وقال مسلم لـ تحيا مصر: مش حابب بسبب ان أنا مظلوم في حاجات كتير، كشغل مظلوم وليه اشتغل واتعب وادي حد حاجة، وازاي اديله حق مش بتاعه! مالوش إنه ياخد ده، أنا ماضي عقد وهو بياخد على الجاهز وبتعب نفسي على الفاضي.

وعن احتمالية العودة عن هذا القرار، قال: يا رب مغيبش كتير، وان شاء الله القرار يبقى فيه رجعة تاني.

مسلم يعلن اعتزاله

وكتب مسلم في الاستوري عبر انستجرام: سامحونى لأول مرة أطلع عن حدودى فعلا وأقول إن هذا المجال لا يناسبنى بشيء.. كنت أحلم كثيرا بأننى أحقق حلمى ونجحت فى ذلك والعلم عند الله إن كان صح أم غلط.

مسلم عبر انستجرام

وتابع مسلم: بس أنا عملت كل اللى عليا.. مخدتش منه غير وجع قلب وانتهاك حقى إذا كان من منتج أو صاحب أو حتى حبيب.. مش راجع غير وأنا مقتنع إنه أنا فعلا حر وقادر أن نصنع حاجات كثير مش عشان خاطر حد وأنا دورى مش موجود أساسًا.. أشوفكم على خير.

أخر أعمال مسلم

ويذكر أن كانت أخر أعمال مسلم قبل الإعتزال، أغنية “جوب” التي طرحها في سبتمبر الماضي، وهي بمثابة رسالة تحذير للشباب بأضرار المخدرات.
وجاء في بداية الأغنية رسالة من المنتج سلطان الشن لتوعية الشباب بأضرار المخدرات، كما أختتم مسلم الأغنية بجملة “أنت أقوى من المخدرات”.

وأغنية “جوب” من كلمات المطرب مسلم، ومن انتاج سلطان الشن، وسوشيال ميديا حنان ياسر، وحققت الأغنية حتى الآن أكثر من مليون و900 ألف مشاهدة.

أغنية جوب لـ مسلم 

وجاءت كلمات الأغنية كالتالي:

تنساني يومين وجيلك
أنا جوبك صاحبك وحبيبك
أنا بنطك وتملى في جيبك
وبصهلل المزاج
احكيلى يا صاحبي همومك

تحرقني بعدلك يومك
تلجألي هتحس بكونك وتكون عال العال
مفرحتش غير علي شفايفي

الانبساط على تبغي

تابع موقع تحيا مصر علي