عاجل
الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رغم اعتزاله الفن.. مسلم يطرح أغنيتين بتوقيع مصطفى السويفي

مسلم_ أرشيفية
مسلم_ أرشيفية

يطرح المطرب الشعبي مسلم أغنتين وقع الاتفاق عليهما مع المنتج مصطفى السويفي مالك شركة m production للإنتاج الفني، وذلك خلال الفترة المقبلة.

تحيا مصر يرصد طرح مسلم لأغنيتين جديدتان. 

اعتزال مسلم الفن

ويأتي طرح أغاني مسلم الجديدة بالرغم من إعلانه اعتزاله الفن بشكل نهائى حيث وكتب على صفحته الشخصية بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام: "هذا الوسط لا يناسبنى أشوفكم علي خير".

وجاء قرار اعتزال مغني المهرجانات مسلم عبر منشور قال فيه: «سامحوني، لأول مرة أطلع عن حدودي فعلا وأقول إن هذا المجال لا يناسبني، كنت أحلم كثيرا أن أحقق حلمي ونجحت في ذلك والعلم عند الله إن كان صح أو غلط، بس عملت كل اللي عليا فعلا

وتابع مسلم: «مخدتش منه غير وجع قلب وانتهاك حقي إذا كان من منتج أو صاحب أو إن كان حتى حبيب، مش راجع غير وأنا مقتنع إنه أنا فعلا حر وقادر أصنع حاجات كتير مش أصنع حاجة علشان خاطر حد وأنا دوري مش موجود أساسا أشوفكم على خير».

تصريحات مسلم في ضرب نار

وقال المطرب مسلم، خلال حوار ببرنامج «ضرب نار»، مع الاعلامية داليا فؤاد، على قناة القاهرة والناس، أنه شعر بالحزن بعد غناء حودة بندق لأغنية «يا اصفر»، متابعا: «المفروض الكلام عليه في الاغنية كان على بندق وهو خدها وغناها، ولقيت الاغنية بتنزل على اليوتيوب والسوشيال ميديا وزعلت لأني تعبت في الاغنية».

ورد المطرب مسلم، على حقيقة شعوره بالغيرة من حسن شاكوش وحمو بيكا، قائلا: «أنا مش منفسن من حسن شاكوش وهو أخويا ومن كلامي في التليفون معاها راجل محترم، وحمو بيكا قلبه طيب، والناس دي في حته وأنا في حته بيغنوا لون مختلف عن اللون بتاعي»، متمنيا أن يغني دويتو من النجوم حمزة نمرة وسعد لمجرد

وتألق مسلم بكليب “مزاجنجي”،  غناء وكلمات وألحان “مسلم”، توزيع “الشيخ جاكسون”، انتاج المنتج السعودي “سلطان الشن”، اخراج: نيروز ابوزيد،  وتقول كلماته:

سامحوني هطلع عن حدودي.

 

مش عايز حد يعكرلي مودي

 

هرمون السعادة جوه صوتي.

 

ارقص العدو والحقودي

 

ولا اللي يقابلني هادوسو.

 

يا عيال طريه زي البوزو

 

ولا والبطل فيكو بلوشو.

 

ولا شايفه ولا شايف وجوده

 

وجهت بلدكو يا عيال البتي فور.

 

كل اللي فاتكو

 

واللي جاي موضوع كبير.

 

كل اللي عندي اعملك مندي

 

انا صاحب الشركة دي.

 

وتحت ايدي فروع كتير

 

يالا وتحت ايدي فروع كتير.

 

يالا بابا كلمة تانية بكف ايدي

 

بلاش معايا عشان ناويها.

 

فاصبر واتكا عالعقل

 

بقلب فثانية فما تسوقش فيها.

 

قلبي شاريكي يطلب حنيه

تابع موقع تحيا مصر علي