عاجل
الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سارة الطباخ: شقيق شيرين عبد الوهاب شوه صورتها وهقدم بلاغ ضده

سارة الطباخ
سارة الطباخ

أعلنت سارة الطباخ، مديرة أعمال شيرين عبد الوهاب سابقا مقاضتها لـ شقيق الفنانة، وذلك بعد اتهامه لها بـ إلحاق الضرر بشقيقته شيرين بالاتفاف مع طليقها حسام حبيب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات سارة الطباخ على أزمتها مع شيرين عبد الوهاب

سارة الطباخ: محمد عبد الوهاب شوه صورة أخته شيرين

قالت سارة الطباخ خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب، مقدم برنامج الحكاية، المذاع على قناة mbc مصر: “حسام حبيب قالي شيرين اتخدت عنوة من المنزل بالضرب والسلح من يوم الخميس اللي فات ودا بفعل أخوها محمد، وحاولت أتواصل معاها بس مدبرة المنزل قالت إنها مسافرة، ومعرفتش اتواصل مع أخوها عشان مش معايا رقمه الجديد”.

وتابعت: “محمد عبد الوهاب لو كان شايف انه بيعمل حاجة صح لـ شيرين كان كلمني، لكن هو ساعد إنه يشوه صورة شيرين قدام الناس أكتر”.

سارة الطباخ تعلن مقاضاة شقيق شيرين عبد الوهاب

وأكدت سارة الطباخ خلال البرنامج بأنها ستتقدم بشكوى رسمة ضده للتحقيق في الاتهامات التي قالها في حقها في مداخلته الهاتفية مع الإعلامي عمرو أديب بـ برنامج الحكاية، مؤكدة: “ أنا على علاقة  طيبة بـ شيرين ومفيش أي مشكلة بينا وكنت رايحلها المستشفى خوفا عليها”.

نجوم الفن يهاجمون شقيق شيرين ووالدته بعد تصريحاتهم الأخيرة

جدير بالذكر، أنه لم تكن سارة الطباخ الأولى التي تهاجم شقيق شيرين عبد الوهاب ووالدته بسبب تصريحاتهم عن الفنانة، فسبق وأن كتبت رولا خرسا: “اللي بيحصل لشيرين عبد الوهاب ابتلاءً كبير اوي.. اصعب حاجة في الدنيا اما اهلك يطلعوا يفضحوا اسرارك علي الهواء حتى لو كان عشان حمايتك.. الي ربك ستره تفضحوه ليه؟ كان ممكن يستنجدوا باي حد كتيمي من غير ما يطلعوا في التلفزيونات يتكلموا،  قلبي واجعني علي بناتها الي عايشين في الجو دا والي مهما كانوا شايفين الا اما الناس كلها تعرف حيتعرضوا في المدرسة ومن الي حواليهم لكلام قاسي وتنمر”.

وأكدت: “شيرين محتاجة لدعم نفسي قوي جدا وتالت ورابع بقول: مهما عملت بلاش كل حد يطلع القاضي والجلاد الي جواه.. طلعوا بدالهم الانسانية والرحمة..والله كلنا علي الارض غلابة وعايشين بستر ربنا”.

تابع موقع تحيا مصر علي