عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بـ فوضى ومشادات.. بدء اجتماع نقابة الموسيقيين لتحديد موقف مطربي المهرجانات

اجتماع نقابة الموسيقيين
اجتماع نقابة الموسيقيين

بدء منذ قليل مؤتمر صحفي بمقر نقابة المهن الموسيقية بوسط البلد وبحضور أعضاء مجلس إدارة النقابة وجميع مطربي المهرجانات للإعلان عن قرارات النقابة  بشأن ملف المهرجانات  فى حضور  وسائل الإعلام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل مؤتمر نقابة الموسيقيين اليوم

والآن يشهد الاجتماع فوضى كبيرة بمقر النقابة بسبب تزاحم الصحفيين ومشادات كلامية بينهم وبين أعضاء النقابة، حيث انفعل نقيب الموسيقيين مصطفى كامل قائلًا: “اللي هيعمل ازعاج مش هيكون ليه مكان بينا”.

تصريحات مصطفى كامل عن مطربي المهرجانات

وجدير بالذكر، أنه أقام مصطفى قام يوم الأحد المنقضي مؤتمرا صحفيا مع كلا من الفنان أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، والناقد الفني طارق الشناوي والإعلامي محمد الباز، وغيرهم.

وتحدث مصطفى كامل عن أغاني المهرجانات، فقال: “المستوى المتدني دخل بيوتنا ولو قولت اني هقدر اوقفه ابقى بكدب، أنا بتجنن أما بلاقي ولادي بيجوا يغنوا الكلمات دي، والفن المتدني نوع من المخدرات، ووجعي كان وجع راجل بيجري على ولاده”.

وتابع: “اي اي انتش وأجري وشقلطوني في بحر بيرة والجو ده، زعلان على اللي وصله الفن المصري، : قررت انه ميكونش فيه حاجة اسمها مهرجانات ومحدش يقولي بقطع عيش حد، انا اجتمعت مع ناس تانية يقولي رأيهم عشان مبقاش بقرر لوحدي”.

حمو بيكا يدعم صاحب واقعة كشري التحرير

من ناحية أخرى، كان قد خرج حمو بيكا في الساعات القليلة الماضية لـ يدعم صاحب واقعة كشري التحرير، اذ شارك صورته عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، وعلق عليها، قائلا: "محمد الجدع.. و ياريت يكون ده اسم شهرتك في الدنيا بعد كده ، عشان انت جدع بجد و تستاهل كل خير، رسالة من اخوك حمو بيكا، أنا معاك يا حبيبي في اي حاجه محتاجها في حياتك من الألف إلى الياء، و ماتشغلش بالك ب اي حاجة، احنا كلنا في ضهرك و مش هنسيبك لانك مثال للإنسان الشقيان و طالع عينه في الحياة عشان يجيب الجنية بعرق جبينه، ربنا يوفقك في حياتك و اتمني اشوفك قريب و ليك عندي مفاجأة كبيرة اوي و إن شاء الله تعجبك يا حبيبي يا جدع”.

تابع موقع تحيا مصر علي