عاجل
الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش يبادر بمساعدة الموسيقيين المتقاعدين ماديًا| تفاصيل

حسن شاكوش
حسن شاكوش

قدم مطرب المهرجانات حسن شاكوش مبادرة خيرية منه لجميع الموسيقيين أعضاء النقابة المتقاعدين عن العمل بسبب كبر سنهم أو المرض، حيث أعلن أنه سيخصص جزء من مكسبه لمساعدتهم.

تحيا مصر يرصد تفاصيل مبادرة حسن شاكوش

حيث قال حسن شاكوش في اجتماع النقابة اليوم بوسط البلد: “فيه ناس من الفرق الموسيقية مش شغالة عسان كبيرة في السن وأنا على المستوى الشخصي كنت عايز أعمل حاجة وكنت هعرض على ناس معينة من إخواتي من الفنانين أن الناس المريضة اللي قاعدة في البيت يطلعلهم حتى لو جزء بسيط حتى لو جنيه”.

حسن شاكوش يعتذر لعازفي الإيقاع

ومن ناحية أخرى، حرص حسن شاكوش على الاعتذار من عازفي الإيقاع بعد ما بدر منه تجاههم، حيث قال اليوم في اجتماع النقابة: “اللفظ اللي خرج مني ساعة المشكلة أنا مكنتش قاصد العازفين ولا أي موسيقي.. أنا كانت مشكلتي مع شخص وكلامي كان موجه ليه، أنما أقسم بالله العظيم أنا ما كان قصدي ولا موسيقيين ولا عازفين لأن أنا أصلا معايا فرقة موسيقية.. وبقول لعازفي الإيقاع أنا أسف وحقكم عليا وأنتم إخواتي الكبار”.

أخر أعمال حسن شاكوش

ويذكر، أن أخر أعمال الفنان حسن شاكوش الغنائية، طرح أغنية بعنوان "حنيلي"، التي أتت كلماتها: حنيلي بصيلي يا شفافيك الطازة انتي ع الفرازة الحلوه الفلته جنه الحته و قوامها مشدود يخبل العود العود   الليلة حبيت بالعشق حسيت اما اللي هجرني كان ماضي و نسيت حطالي مسكره ضحكتها مسكره البت العسل و خدود مدورة الخطة الاتي امك دي حماتي انا هطلب ايديك و عاوزك مراتي الحلوة بطوطه طعمه بسكوته من غير مكياج امورة و كيوته وشوفها بالليل قلبي ليها يميل  و بحبها جدا حب مش تمثيل القلب بيريد العشق بيزيد  ضحكتها بتنور حبها في الوريد في الحته الشمال يا ساكنه في البال لابسالي شال في رجيلها خلخال حطي قلبك جوه قلبي انتي حبي و انا راجلك.

تابع موقع تحيا مصر علي