عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أهلي قالوا ابننا راح لما سافرت بيروت ونقيب الفنانين اداني ربع علقة لهذا السبب.. تصريحات جورج وسوف

جورج وسوف
جورج وسوف

مازح سلطان الطرب جورج وسوف بارديس الكاميرا مان لبرنامج صاحبة السعادة، ودافع عن حقوقها المرأة في وضع اسمها بعد الكاميرا لتكون “كاميرا ومان”، وكشف عن أول أغانيه التي أحدثت ضجة كبيرة.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات جورج وسوف في برنامج صاحبة السعادة 

جورج وسوف يدافع عن حقوق المرأة 

وقال جورج وسوف عن بارديس الكاميرا مان في برنامج صاحبة السعادة: حقوق المرأة، ليه هي الكاميرا مان؟ هي ست المفروض تبقى كاميرا ومان أو ليدي.

وتحدث عن استاذ العود الذي احضره له والده، قائلًا: استاذ العود ابو عبده اداني درس واحد وقولت لبابا انا مش عايزه يا بابا، وكنت بغني على العود لأن ميه ميه فيه إحساس.

جورج وسوف: خدت ربع علقة من نقيب الفنانين.. والناس مكانتش عارفة مين اللي بيغني أغنية “اللي تعبنا كتير في هواه”

وعن مواويله القديمة قال: موال حب ايه، وماما يا ماما معرفش جبتهم منين، وكانت حرب لبنان في 77 وكانت أغنية حلوة ومشيت، وأنا كنت في حفله وغنيتهم هما الاتنين.

وتابع عن بدايته الفينة، قائلًا: نقيب الفنانين اداني ربع علقة وقالي روح عند اهلك لما تكبر تعالا، وبعدين غنيت وعديت من الاختبار.. واللي تاعبنا كتير في هواه هي اللي شهرتني وفي البداية مكانوش عارفين مين بيغنيها.

جورج وسوف عن رد فعل أهله بعد ذهابه لبيروت

وقال سلطان الطرب عن رد فعل أهله بعد ذهابه لبيروت: بعد ما روحت بيروت أهلي اقلوا ابننا راح ومشي، ويا رب يرجع، وأنا كنت بدي روح غني وخلاص، وصوتي فرق من طفولة هاشه لصوت رجالي من اول 20 أو 21 سنة، ورب العالمين كان كاتبلي كده، وأنا على طول بتكيف مع صوتي واحاسيسي، والفكرة والعمق المخزن في دماغي من طرب.

واختتم كلامه عن كوكب الشرق ووديع الصافي وصور العظماء الذي احتفظ بهم على حائط بيته، قائلًا: دول الحبايب اللي رحوا وعايش بصوتهم.

تابع موقع تحيا مصر علي