عاجل
الإثنين 27 مايو 2024 الموافق 19 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ادوارد يفتح النار على صاحب واقعة كشري التحرير: "كلمناه يطلع في برنامج ورفض عشان الفلوس"

صاحب واقعة كشري التحرير
صاحب واقعة كشري التحرير

خرج الفنان إدوارد لـ يفتح النار على محمد عامل النظافة، صاحب واقعة كشري التحرير، الذي أثار جدل السوشيال ميديا في الأيام القليلة الماضية.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات إدوارد عن صاحب واقعة كشري التحرير

إدوارد يهاجم صاحب واقعة كشري التحرير

كتب إدوارد عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي فيسبوك، مرفقا صورة صاحب واقعة كشري التحرير، فقال: “كلمناه في القاهره اليوم عشان يجي فقره المطبخ ياكل معانا ونديله ١٠٠٠ جنيه هديه مع اني كنت معترض اصلا اننا نجيبه معجبوش الفلوس وطلب مبلغ”.

منشور إدوارد

نجوم الفن يتعاطفون مع إدوارد

وكان قد تعاطف عدد كبير من نجوم الفن مع عامل النظافة صاحب محل كشري التحرير، والذي كان من بينهم الفنان حسني شتا، الذي كتب عبر حسابه بموقع انستجرام: "وتحسبونه هين وهو عند الله عظيم .. ‏كل مؤذي سيؤذى إنها الأيام..‏ كسر الخاطر ⁧‫ قمة التخلف والعنصرية واللي عمل كده الحيوانات افضل منه وانت يااخويا يامحترم تشرف اي حد”.

في حين كتب حمو بيكا: " محمد الجدع.. و ياريت يكون ده اسم شهرتك في الدنيا بعد كده ، عشان انت جدع بجد و تستاهل كل خير، رسالة من اخوك حمو بيكا، أنا معاك يا حبيبي في اي حاجه محتاجها في حياتك من الألف إلى الياء، و ماتشغلش بالك ب اي حاجة، احنا كلنا في ضهرك و مش هنسيبك لانك مثال للإنسان الشقيان و طالع عينه في الحياة عشان يجيب الجنية بعرق جبينه، ربنا يوفقك في حياتك و اتمني اشوفك قريب و ليك عندي مفاجأة كبيرة اوي و إن شاء الله تعجبك يا حبيبي يا جدع”.

أزمة العوضي مع صاحب واقعة كشري التحرير

وكان قد تعرض العوضي لـ حملة هجوم وانتقادات شنيعة وذلك بسبب مساعدته لـ صاحب واقعة كشري التحرير وتعمه تصويره، اذ أعلن عن توفير فرصة عمل له كسائق نقل في مطعم أسماك، لكن خرج العوضي للرد على تلك الانتقادات، قائلا: "أنا جبرت بخاطره والراجل اتكسر قدام الناس، فحقي اطلعه منصور قدام الناس برضوا.. ده من حقي ودوري لو ربنا مديني شُهرة أني استخدمها.. ربنا إداني الشهرة لسبب وبستخدمها في السبب اللي يرضي ربنا.. ودي حاجة بيني وبين ربنا.. اوعى تفتش في النوايا.. أنت مش قاضي في الأرض".

تابع موقع تحيا مصر علي