عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

اتعملي حقن غلط في وشي ومش بحب اشارك في الأعمال الفنية لهذا السبب.. وفاء سالم تخضع لعملية تجميل جديدة

الفنانة وفاء سالم
الفنانة وفاء سالم

خضعت الفنانة وفاء سالم لعملية تجميل جديدة في الوجه، وذلك بعدما أجرت عملية تجميل بشكل خطأ منذ فترة، مما أدى إلى تشوه وجهها.

تحيا مصر يرصد لكم خضوع الفنانة وفاء سالم لعملية تجميل


ونشر الدكتور سمير غرابه استشاري التجميل، فيديو عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك وظهرت فيه الفنانة وفاء سالم وهي تتحدث عن عملية التجميل التي أجرتها مع الدكتور.

وقالت: مبسوطة إني مع الدكتور سمير غرابة، وجيت عشان عندي مشاكل عملتلي ضغط نفسي لدرجة إنني مش بحب أشارك في أعمال فنية.


وتابعت: عملولي خيوط والخيوط عملتلي تلفيات، واتعملي حقن غلط في وشي. إحساسي بالرضا عن نفسي مهم جدًا. معرفش إذا كانت العيوب دي واضحة ولا لأ بس أنا بشوفها وبحسها لما بلمس وشي كتير.

فيلم النمر الأسود 

وعُرفت الفنانة وفاء سالم من خلال فيلم النمر الأسود الذي شاركت فيه برفقة الفنان الكبير أحمد زكي، وتحدثت وفاء عن الفيلم موضحة أنها بعد نجاحه كانت تواجه صعوبات في اختيار الأعمال الفنية.

وكشفت وفاء: أحمد زكي كان عامل زي محمد صلاح، غيّر شباب كتير على الشاشة، لو الفنان ناجح هتلاقي الجمهور بيقلد سلوكه، وشغلتنا اللي أتمناها هي الارتقاء بالذوق العام، دي مهنة الفنان والإبداع.

معاناة وفاء سالم مع المرض النفسي 

كما كشفت وفاء عن مرضها النفسي ورحلة علاجها وقالت: التعب النفسي مستحيل يجي فجأة أو على الأقل اللي حصل معايا، أكيد كان له بدايات وتراكمات، ومن الصعب تشخيصه، لأنه بيلمس على أمراض أخرى.

واستكملت: المحيطين بي لاحظوا المرض النفسي اللي عندي، ولو حد مهتم أو بيحبك أوي وبيفهم أوي هيعرف إنه تعب نفسي.


وأضافت: أعراض التعب النفسي بيجي على شكل سلوك، سلوكك مش بيبقى المعتاد عليه، بتبقي متغيرة للأسوأ.

 

وكشفت: ابني أدهم لما كان بيشوفني تعبانة بيقولي لازم يا ماما نشوف دكتور، التعبان نفسيا بيبقى في حالة إنكار، ومش بيبقى عاوز يتكلم أو يعترف، ويقول أنا تمام وزي الفل، لدرجة إني كان بيتعرض عليا أدوار للتمثيل وبعملها لحد ما الأعراض توصل لمرحلة ماينفعش إنه يتساب.

وفاء سالم توجه رسالة لأبنها
 

كما وجهت رسالة مؤثرة إلى أبنها قائلة: بعتذر لابني أدهم على الهواء لو مكنتش أم زي ما أنا نفسي أو زي ما المفروض تبقى، لأن سلوكي مكنش لطيف بسبب التعب النفسي، وابني أول حد لاحظ مرضي النفسي لأنه أكتر حد بيحبيني وبيهتم بيا.

تابع موقع تحيا مصر علي