عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

درة عن تريند الست مش ملزمة: هي مش بس شغل في البيت دي شريكة حياة

درة
درة

كشفت الفنانة درة عن رأيها في تريند “الست مش ملزمة”، الذي انتشر في الأونة الأخير وبشكل كبير عبر السوشيال ميديا، وخرج عدد كبير من نجوم الفن والمشاهير يعلقون عليه وبدأ يشغل الرأي العام لأيام عديدة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رأي درة في تريند الست مش ملزمة

درة عن تريند الست مش ملزمة: هي حرة انتوا بتكبروا المواضيع ليه؟

قالت درة خلال حلولها ضيفة على برنامج “حبر سري”، المذاع على قناة القاهرة والناس، وتقدمه الإعلامية أسما ابراهيم: “بيتكلموا في بديهيات هي مش مجبرة تعمل حاجة لكن كل واحدة ليها شخصيتها في ستات بتحب تطبخ فليه لا وفيه رجالة بتحب تعمل كدة اي المشكلة انتو ليه بتكبروا المواضيع.. الست مش شغل بس الست حاجات كتير هي شريكة حياة”.

درة ورفضها لـ مسلسل انتقام

وتحدث درة عن وقف تصوير مسلسلها انتقام، التي كانت من المقرر أن تشارك به في إحدى السباقات الرمضانية، فقالت، كاشفة عن سبب رفضها العمل: “كنت هعمله وخوفت وهو كان بطولتي، حسيت اننا مش جاهيزين ففضلت اننا منعملوش”.

درة تكشف كواليس مشاركتها في المتهمة: كان تحدي

من ناحية أخرى، كانت قد تحدث درة في إحدى التصريحات التليفزيونية عن مشاركتها في مسلسل “المتهمة"، الذي يعرض حاليا على منصة شاهدة الإلكترونية، فقالت: “الحاجات اللي شدتني في الدور إن فيه تحدي بالنسبالي وحاجة مختلفة بعملها ومتعبة بس فيها متعة وبغير جلدي فيها ولسة فيه حاجات صعبة جاية، والمسلسل كان تحدي بالنبسالي أنا طالعة طول الوقت من غير ميكب يامتعورة يا من المستشفى يا باخد لبس من حد، معدا فلاش باك للأسرة وحياتها معاهم ودي بكون فيها في الحالة الطبيعية".

وتابعت: "محظوظة بالممثيلن اللي أنا معاهم في المتهمة والكارتكر بتاع الشخصيات عاملها ان وبخاف من دياب، ممثلين محترفين، ودياب بيدي الحاجة حقها المظبوط”.

جدير الذكر، ان مسلس المتهمة من بطولة درة وعادل كرم ومحمد دياب وعلي الطيب ورشدي الشامي ومها نصار، و حاتم فايد، وهو من تأليف وإخراج تامر نادي، وحاز المسلسل على اشادات عريمة من قبل الجمهور.

تابع موقع تحيا مصر علي