عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو محمود ياسين: تجاهلوا التريندات يجماعة بقينا ملط

عمرو محمود ياسين
عمرو محمود ياسين

انتقد السيناريست عمرو محمود ياسين تداول رواد السوشيال ميديا وتفاعلهم مع كل تريند جديد يظهر لـ يتحول من شيء تافه إلى شيء متداول بشكل كبير في البيوت المصرية.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير انتقاد عمرو محمود ياسين لـ متدولي التريندات

عمرو محمود ياسين: يمتنع عن ذكر التريندات العبيطة وياريت تعملوا كدة

كتب عمرو محمود ياسين عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: "التريندات العبيطه خصوصا لما بتزيد عن الحد ببساطه بامتنع عن ذكرها او التحدث عنها .. لو كلنا بنعمل كده  التريندات دي هتموت و  فكرة التريند نفسها اللي مبوظة حياتنا و قلعت المجتمع  سوري "ملط" هي نفسها هتقل تدريجيا".

منشور عمرو محمود ياسين

وتابع حديثه، قائلا: “التجاهل هو الحل .. ماتطلعش تنتقد تريند و تذكر صاحبه  لان ده دعايه للتريند حتى لو بتقول رأي سلبي .. الصح هو وضع الأمور في حجمها .. واحيانا بيبقى الحجم ده يساوي صفر.. تجاهلوا يا جماعه  بجد بقينا ملط !”.

عمرو محمود ياسين عن درة: بترمي لبسها الشيك والميكاب الحلو وبتتفرغ لأداء الشخصية وتقديمها بشكل احترافي

من ناحية أخرى، كان قد وجه عمرو محمود ياسين رسالة اشادة قوية بـ درة في مسلسل المهتمة، اذ كتب عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “درة للمره المليون بترمي لبسها الشيك والميكاب الحلو وبتتفرغ لأداء الشخصية وتقديمها بشكل احترافي مش جديد عليها زي ماعملت ده قبل كده في كتير أدوار بتكون فيه الشخصية بعيده عن شخصية دره الحقيقية  وهو الأمر الذي يؤكد على موهبتها كفنانة بشوفها من أهم فنانات جيلها”.

وتابع: "درة في المتهمة تقدم مجهود كبير وتركيز عالي بكل شوت بما يليق بموهبتها وخبرتها و زي ما قلت ده مش جديد عليها ودايما بصدقها في الأدوار الأصعب زي دورها بالعار. و سجن النسا و معايا شخصيا في نصيبي وقسمتك حكاية "حبيبة أمها" و "كان في وخلص" والشارع اللي ورانا و فيلم تصبح ع خير. و فيلم بابا .. وغيرهم".

اخر أعمال عمرو محمود ياسين

ويذكر، أن أخر أعمال عمرو محمود ياسي تأليفه لـ مسلسل “اللي مالوش كبير”، الذي عرض ضمن السباق الرمضاني 2020، وشارك في بطولته كلا من النجوم أحمد العوضي وياسمين عبد العزيز و دينا فؤاد، خالد سرحان، أحمد سعيد عبد الغني، خالد الصاوي، محمود حافظ، فتوح أحمد، عايدة رياض، أحمد الرافعي.

تابع موقع تحيا مصر علي