عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تعرضها للتنمر.. فيفي عبده تدعم هيفاء وهبي: من حقها تعمل اللي هي عايزاه

فيفي عبده
فيفي عبده

أعربت الفنانة والراقصة فيفي عبده من استيائه لما يتم تداوله على الفنانة هيفاء وهبي، بعد نشر مجموعة صور لها من زاوية مختلفة أدت إلى تغير ملامح وجهها بشكل كبير.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تعليق فيفي عبده على صور هيفاء وهبي

فيفي عبد عن هيفاء وهبي: زي القمر ومن الستات الباربي

قالت فيفي عبده في فيديو شاركته عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، من خلال خاصية “ستوري”: "متضايقة جدا من الكلام اللي بتقول على هيفاء، هي طول عمرها زي القمر ومن الستات الباربي، الاضاءة مكنتش كويسة، وهيا خاسة شوية  دا لوك ومن حق الفنان يعمل اللي هو عايره امال ليه فنانين عشان الناس تقليدها يجماعة، عمالين  ضجة ليه وأدي وهبي فين هيفاء، اهو ده اللي انتو فالحين فيه".

نجوم الفن  والإعلام يدعمون هيفا وهبي

 فيفي عبد لم تكن الداعمة الوحيدة لـ هيفاء وهبي اذ حرص عدد كبير من نجوم الفن والإعلامي على دعم الفنانة هيفاء وهبي بعد تعرضها للتنمر بسبب صورها الأخيرة، والتي كانت من بينهم الإعلامية ياسمين عز، التي قالت خلال برنامجها “كلام الناس”، المذاع على mbc مصر: “ الست في الحقيقة فلقة قمر، وعندها جمال الشكل والروح والكاريزما، كلمني عن الأدب وهي بتتكلم، عن الثقة بالنفس والاحترام في ردها على الصحافة، أو كلمني عن الرزانة ولغة الجسد المظبوطة وحركتها على المسرح، وطلتها المحتشمة لكن في نفس الوقت حلوة وفيها جاذبية، هي ما شاء الله القالب غالب وجسمها لبيس، في ثوابت مينفعش نخبط فيها، منها هيفاء وهبي وجمالها، الست دي أمها مصرية سمراء جذابة روحها حلوة، وأبوها لبناني أشقر عيونه خضرا وحاجة أجنبية، الخلطة دي طلعت حاجة اسمها هيفاء وهبي”.

فيفي عبده تمر بأزمة هيفاء وهبي

وسبق وأن مرت الفنانة فيفي عبده بأزمة هيفاء وهبي، بعدما خرجت  بدون مكياج لـ تنعي المطرب الراحل جورج الراسي، لتنهال عليها سيل من السخرية، فخرجت ياسمين عز ودعمتها قائلة: "الست طالعة بطبيعتها في بيتها وحاطة طارحة على شعرها بتعزي صديقها تقومو تتنمرو عليها، ترضي إن حد يتنمر على أمك.. ليه فاكرين إن قلة الأدب خفة دم ، انت بتقتله.. لو فيفي عبده كانت طالعة فول ميكب كان نفس الناس دول قالوا هي رايحة عزاء ولا فرح.. خفوا من كلامكم الجارح عن الناس".

تابع موقع تحيا مصر علي