عاجل
الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هيثم نبيل يستقبل موسم الشتا بـ أغنية جديدة تناسب أجوائه

هيثم نبيل
هيثم نبيل

طرح المطرب هيثم نبيل أغنية جديدة بعنوان “الشتا” تتناسب مع الأجواء الشتوية التي بدأ نسيمها يهل علينا، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل أغنية الشتا

أغنية الشتا لـ هيثم نبيل

وتعد أغنية الشتا لـ هيثم نبيل من كلمات الأغنية حسام سعيد، ومن ألحان هيثم نبيل، وتوزيع محمد الشاعر، وتم تصويرها بطريقة الفيديو ليركس في أجواء شتوية؛ لتتناسب مع موسم الشتاء.

هيثم نبيل وأغنياته الأخيرة

وكان قد طرح هيثم نبيل هيثم نبيل تتر مسلسل “دوبامين” اذ أتت أغنيته بعنوان “حكاوي حب”، وهي  من ألحانه وكلمات سارة سعيد، كما قدم هيثم نبيل أيضا ضمن أحداث مسلسل دوبامين أغنيتن قلبك سكت من ألحانه وكلمات كريم سامي، وأغنية يا صدمة قلبي بالتعاون مع المطربة سلمى مصطفى من ألحانه وكلمات سارة سعيد.

هيثم نبيل وخلافه مع صبري فواز

جدير بالذكر، أنه شهدت السوشيال ميديا في الأيام الماضية، مشادات كلامية بين هيثم نبيل وصبري فواز بسبب نقيب الموسيقيين وقراراته بشأن مطربي المهرجانات، اذ علق هيثم نبيل على صبري فواز قائلا: "استاذ صبري الحقيقة البوست ده غير موفق لانه تم استغلاله استغلال سيء وانا مش هعتبره بوست ساخر وهفترض حسن النية، اسمحلي انا ارد علي حضرتك نقابة الموسيقيين محتاجة ادارجي مش بيتهوفن زي ما الدكتور اشرف ذكي مش اقواكم تمثيلًا ولكنه النقيب الأنجح في العموم.. واحنا جربنا الوجهات المشرفة والنتيجة مكانتش أحسن حاجة وللعلم مصطفي كامل شاعر كبير وتاريخه ممكن حضرتك تبقي مش ملم بيه.

واختتم:  واخيرًا لا فرق بين قشطة يابا والمهرجانات وأي نوع اغاني من حق الكل يقدم النوع اللي يحبه وليه ناسه اللي بتسمعه مع التحفظ علي بعض الكلمات اللي دور الرقابة تمنعها وفعليًا المهرجانات مبتعديش علي رقابة، أنا عارف ان البوست بتاع حضرتك  بطعم الحريات بس صياغة غير موفقة.. كنت اتممى لما تكتب بوست المفترض انه غير ساخر وتلاقيه بقي مادة للسخرية تمسحه.. احيانًا في بوستات بتنجحلنا بتنسينا إنه علي حساب جرح ناس تانية وانا متفهم انك اكيد غرضك شريف.

وبعدها رد صبري فواز على هيثم نبيل، قائلا: غنوة “قشطة يابا”.. كانت في سياق الدراما وأستاذ مصطفى راجل عظيم، والمهرجانات وحشة وحشاااااااة وكخة خالص، وانا اتعلمت كتير من الردود و الرسايل الكتيرة.. بس يا جدعان علمونا بالراحة من غير شتايم.. اللي بيعلم حد، يعلمه بالراحة من غير شتيمة لاحسن كده التلاميذ هاتهرب ومش هايتعلموا، اللي بيدافع عن الأخلاق “زي حضراتكم كده”  ماينفعش يشتم.. قشطة يابا ؟.

تابع موقع تحيا مصر علي