عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد عبد الرحمن يتعاون مع كريم فهمي في مسلسل موعد على الغداء وعرضه برمضان 2023

محمد عبد الرحمن
محمد عبد الرحمن

يستعد الفنان محمد عبد الرحمن لـ التعاون مع الفنان كريم فهمي، خلال عمل درامي بعنوان “موعد على الغداء"، ولك ترقبا لـ عرضه ضمن سباق رمضان 2023.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل عرض مسلسل موعد على الغداء

موعد عرض مسلسل موعد على الغداء

ويشارك في مسلسل موعد على الغداء كلا من النجوم كريم فهمي، ومحمد عبد الرحمن توتا، والعمل من تأليف إيهاب بليبل وإخراج كريم العدل وإنتاج كريم أبو ذكري، وتدور أحداثه في 15 حلقة فقط ومن المقرر طرحه في رمضان 2023.

وأعرب محمد عبد الرحمن عن سعادته بـ المشاركة في مسلسله الدرامي موعد على الغداء، مشيرا إلى تحمسه الشديد بالمشاركة في العمل.

محمد عبد الرحمن وازمته المرضية

جدير بالذكر، أنه كان قد مر الفنان محمد عبد الرحمن بأزمة مرضية حادة وبشكل مفاجئ، كشف تفاصيلها خلال حلولها ضيفا على برنامج معكم الذي تقدمه الإعلامية منى الشاذلي عبر قناة cbc، فقال: “اللي حصلي كان حاجة كبيرة أوي بس محستش بيها، إحنا هنا بنخاف من وجهة الدكاترة الدكاترة وكدة فممكن الواحد دراعة يتكسر قدامه ويركبه هو ويقول أنا تمام عادي، أنا كنت ديما حاسس بتعب بس مكنتش عايز أروح للدكتور، وكمان كنت مدخن ومكنش عندي فكرة إني عندي حاجة في القلب وبيجيلي أدوار عادية برد وكدة”.

وتابع: “وأنا راجع من تصوير الدعوة عامة حسيت إن صدري تعبني افتكرت دور برد من التكييف، بعدها فضلت أكح كتير والأكسجين قل وضربات قلبي بنزيد، وروحت المستشفى بنفسي بس حسيت نفسي بيقل، وبعدها دخلت ظبطولي الأكسجين وقالولي مش هتنفع تخرج النهاردة خليك لبكرة وكنت خلاص هخرج وأروح التصوير،  بعدها اكتشفت إن القلب شغال 33% منه بس، ومحدش كان فاهم أنا ماشي ازاي  وعملت القسطرة، وبعدين طلبوا إن أعمال عملية قلب مفتوح وليلة العملية مكنتش حاسس في حاجة، قعدت فيهم 7 ساعات عملت فيهم 3 شرايين كانوا مسدودين، كان عندي جهاز في زوري مكنتش قادر أتكلم بسببها”.

أخر أعمال محمد عبد الرحمن

يذكر، أن أخر أعمال الفنان محمد عبد الرحمان مشاركته في فيلم الدعوة عامة إلى جانب كلا النجوم أحمد الفيشاوي، واسماء أبو اليزيد، وحقق نجاحات ليست بالقليلة خلال فترة عرضه.

تابع موقع تحيا مصر علي