عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء سالم: لما عملت فيلر في بوقي مكنتش عارفة اتكلم.. ووشي مكانش وشي

وفاء سالم
وفاء سالم

تحدثت الفنانة وفاء سالم عن تجربة عمليات التجميل التي خضعت لها في الفترة الأخيرة وكان لها تأثيرات سلبية مدمرة على ملامحها، وذلك خلال حوارها اليوم ببرنامج “الستات” المذاع عبر شاشة تلفزيون قناة “النهار”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات وفاء سالم عن عمليات التجميل

حيث قالت وفاء سالم: “في الفترة الأخيرة وشي مكانش وشي ملامحي مكانتش ملامحي ودا كان بيضايقني وبيأثر على أدائي بشكل مش عارفة أقوله، ودا كان بسبب أني استدرجت لبعض الأسماء الكبيرة من دكاترة التجميل بيحبوا دايما يكون عندهم فنان له أرضية عند الناس”.

وفاء سالم وعمليات التجميل

وتابعت وفاء سالم حديثها عن عمليات التجميل قائلة: “أول استدراج مكنتش فاهمة، وأنا عادة مش بروح لدكاترة ولا بعمل ميكب ولا شعري، في النمر الأسود أنا كنت بغسل شعري وبطلع على الشاشة”.

وأضافت: “لما عملت فيلر في بوقي مكنتش عارفة اتكلم وبقيت في حالة عصبية شديدة جدا، وروحت لدكتور تاني زعقلي وقالي ازاي تخلي حد يلمس وشك، وقولتله يا دكتور أنا مش جاية اتهزق أنا جاية علشان نتعامل قالي طيب عايزين نعرف ايه المادة اللي اتحقنتي بيها سألت الدكتور الأولاني قالي شوفي انتي روحتي لمين”.

واستطردت: “أنا مش بحب أعيش حالة الانكار وبحب اواجه نفسي لأني لو متعاملتش مع الواقع يبقى بضحك على نفسي.. والدكتور الأخيرة اللي روحتله عملي عملية تجميل”.

وفاء سالم تشيد بـ النقيب أشرف زكي 

ويذكر، أن أشادت وفاء سالم في مارس الماضي، بنقيب المهن التمثيلية، الفنان أشرف زكي، مشيرة إلى أنه شخص خدمي، يسعى لمساعدة جميع من في الوسط الفني، وليس لديه المانع في أن يأتي على صحته ونفسه في سبيل مساعدة الآخرين.

وقالت وفاء سالم خلال لقائها ببرنامج «كلام الناس»، المذاع عبر قناة mbc مصر وتقدمه الإعلامية ياسمين عز: «دكتور أشرف زكي شخصية خدمية، وليا مواقف إنسانية معاه كتيرة، مرة اتصلت بيه قولتله أنا حاسة إني هموت، في ثانية دخلني المستشفى، حسسيته مش عاىيا وبنيجي عليه كتير».

وفاء سالم: الطلب عليا مبقاش كتير 

وفي وقت سابق قالت وفاء سالم عبر البث المباشر بفيسبوك: الطلب عليا مبقاش كتير ونفسي ابقى مشتركة في اعمال فنية، ولو مشتغلتش خالص كفاية حب الجمهور ليا.

تابع موقع تحيا مصر علي