عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مراد مكرم: كان حلمي مراتي متشتغلش ويوم ما اتقدمتلها مكنش معايا جنيه

مراد مكرم _ أرشيفية
مراد مكرم _ أرشيفية

فجر الفنان المصري مراد مكرم عدد من التصريحات خلال حلوله ضيفًا على الإعلامي سعيد جميل، مقدم برنامج أنا سعيد، المذاع عبر فضائية القاهرة والناس، حول زواجه.

تحيا مصر يرصد تصريحات مراد مكرم عن زوجته. 

مراد مكرم يكشف تفاصيل زواجه

قال مراد مكرم:  أول ما ابتديت أحس إني معجب عزمتها على العشا وقلتلها كل عيوبي، وعشان كده بقالنا 18 سنة مع بعض.

وتابع: ارتباطي بمراتي كان قدري، بدليل إني يوم ما اتقدمتلها مكانش معايا في البنك ولا جنيه، وعملتلها أحسن فرح وسافرنا شهر العسل في إسبانيا، وخدت بيت في زايد، كل ده خلال سنة الخطوبة.

مراد مكرم ينعي الشيف أسامة السيد

على الصعيد الآخر، نعي الفنان مراد مكرم الشيف الراحل أسامة السيد ، والذى رحل عن عالمنا خلال الساعات الماضية ، بعد صراع مع المرض .

وقال مراد مكرم : الله يرحمه ويحسن إليه ويصبر محبيه، كان ليه موقف جميل معايا أيام عمله في قناة سفرة، أمي الله يرحمها طلبت مني أسأله كتب الطبخ بتاعته نلاقيها فين؟.

وتابع مراد مكرم: كلمته وسألته، صمم يبعت لها المجموعة كلها مع إهداء هدية منه.. راجل محترم ومؤدب وبقاله سنين بيحارب المرض اللعين.

قال الفنان مراد مكرم إن ما لا يعرفه الجميع عن الفنان رامز جلال، أنه يرفض تماما أن يخضع لأي مقلب من أصدقائه رغم المقالب التي يقوم بها معهم.

وأضاف مكرم خلال لقاء مع برنامج «جو سيبس»: «رامز جلال ملك المقالب، لكن اللي محدش يعرفه إن لو حد عمل فيه مقلب بيتضايق ويتعصب جدا، وبيكره المقالب رغم كل اللي بيعمله في برنامجه كل سنة».

وعن معاناته مع الريجيم قال مكرم : «أنا ما عنديش معاناة مع الريجيم، وأنا عملت ريجيم مع أغلب دكاترة مصر، وكلهم خسيت معاهم، كل الحكاية إني بمل بسرعة من نظام الريجيم، ودايما بيستهويني الشىء الممنوع، (الممنوع مرغوب)، لكن لو قررت أخس بجدية هخس عادي، لكن أنا مكبر دماغي».

تابع موقع تحيا مصر علي