عاجل
الثلاثاء 16 أبريل 2024 الموافق 07 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر أمين: لو سمعنا ولادنا المهرجانات يبقى نفرجهم على أفلام بورنو ونفسي أعرف مين بيوجه محمد رمضان

تامر أمين
تامر أمين

حل الفنان تامر امين ضيف على برنامج “حبر سري”، الذي تقدمه الإعلامية أسما ابراهيم عبر قناة القاهرة والناس، وتحدث خلاله عن بعض خلافاته مع النجوم ورأيه في مطربي المهرجانات.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات تامر أمين في حبر سري

تحدث تامر أمين على تصريحه بشأن ياسمين الخطيب واستضافته لها بسبب مظهرها، موضحها أنا لم يقصد الشكل، وتابع: “الكلام ده اتفهم غلط أي حد في الدنيا بشوف في الأول شكله، وبعد ما نكون أصدقاء بنعرف طبعه هي فهمت صح وأنا فهمت صح وبقينا أصدقاء”.

تامر أمين: عندي طول الوقت رضا عن اللي بقدمه

وعن تعرضه لـ انتقادات كثيرة بعد خروجه من تقديم برنامج البيت بيتن، فقال: “بضحك، والرد عليهم اللي وصلت ليه بعد 10 سنين من البيت بيتك واللي كان نعمة، وراضي من اللي حصل، والرضا موجود عندي طول الوقت حتى في فترات الإبتلائات والواحد بعيش فترات ممتازة وطموحي يوصل للسما”.

تامر أمين ورأيه في المهرجانات الشعبية

وتابع تامر امين حديثه، عن رأيه في الانتقادات، فقال: “بسمع كل حاجة بس مش حبا فيها، بس كمهنة، ومرضتش لسة عن شاكوش وبيكا لحد ما هما يقدموا حاجة ترضينا وأنا مع منع الابتذاذ والكلام المسئ، ابقوا فرجوا عن أفلام البورنو وقوللهم نعمل مناعة، أنا مش ضد المهرجانات كله ضد المبتذل والرخيص والرديء، وويجز لو عمل حاجة خارجة عن المألوف ورديئة هنتقدها".

وأضاف تامر امين خلال حديثه عن ويجز: “في مرة طلع في حفلة لابس بنطلون أخضر انتقدته زي ما انتقدنا محمد رمضان أما طلع لبس عريان على المسرح”.

تامر أمين لـ محمد رمضان: مين بياخدلك قرارتك وبيحاول يوقعك؟

ووجه تامر امين رسالة لـ محمد رمضان، قال فيها: “مين بينصحك تعمل كدة، هل قرارتك بتاخدها لوحدك ولا فيه دايرة بتقولك إعمل كذا، زي موضوع حفل اسكندرية، أما طلع قال انا نازل اسكندرية دلوقتي، فعايزة أعرف مين بيقولك كدة وهل قرارك  نابع من راسك ولا من دايرة مستشرين حاوليك أوقات بياخدوك لمكان غلط”.

وتابع: “محمد رمضان صديق وممثل موهوب ونجم جماهيري جدا، وأكتر حاجة بتعجبني فيه إنه متصالح مع نفسه، وقت بيقابلني بيقولي أنه هو شاف تصريحتي عنه وبيحترمها".

وعندما سألته أسما ابراهم، قائلة: بحكم الصداقة بينكم وبين محمد رمضان ليه ميكونش انتقادك ليه على الواتساب أو مكالمة تليفون، رد عليها تامر أمين: الكلام ده لو أنا ابن خالتو.. أنا كدة مصلح إجتماعي مش مذيع.

 

تابع موقع تحيا مصر علي