عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الراقصة هندية: مواظبة على الصلاة والتسبيح وخلعت الحجاب بقرار من ربنا

الراقصة هندية
الراقصة هندية

تحدثت الراقصة هندية عن ارتدائها للحجاب والنقاب في فترة من حياتها، وسبب قيامها بـ خلعه، وذلك خلال حلولها ضيفة على برنامج “كلام الناس”، الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز على قناة mbc مصر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات الراقصة هندية عن الحجاب والنقاب

الراقصة هندية: غطيت شعري بعد وفاة أخويا وفضلت 11 سنة بالحجاب

قالت الرااقصة الهندية: “غطيت شعري شوية بعد وفاة اخويا، وخلعته بعده بحوالي 11 سنة لحد ما ربنا مرزقنيش بأولاد فحصل انفصال بيني وبين جوزي وكنت في حالة نفسية سيئة، وبعدها أقنعوني اني انزل وأخلع الحجاب وأحمد دياب قالي  يا أبيض يا أسود، فخلعت الحجاب ورجعت للفن”.

الراقصة هندية:  كل رمضان كان بيجيلي هاجس إني ألبس الحجاب 

وتابعت الراقصة هندية: “كل رمضان كان بيجيلي هاجس إني ألبس الحجابلحد ما حصل وفاة أخويا فقولت ان ده رسالة، وفي الفترة دي كنت بخلص صلاة العشاء وأخلص التسابيح فكنت في حالة زهق وبعد كدة بدأو يستدرجوني عشان أرجع الوسط الفني، وإلهام شاهين وهالة صدقي كانوا بيقبلوني ويرحبوا بيا بس كمنتجين مكنش فيه ترحيب".

الراقصة هندية: قرار خلع الحجاب كان قرار من ربنا

واختتم الراقصة هندية حديثها عن قرار خلع الحجاب: “دا قدر  جدا ودخلت الوسط الفني وخرجت بقرار منه ورجعت بقرار منه وصلتي بربنا لحد وقتنا هذا بصلي وبسبح وبعمل كل حاجة وسألته كتير أوي على إنه لو لا مرجعش للتمثيل أو أبين شعري يديني إشارة وقرار رجوعي كان منه ومش قادرة أعترض على ده ”.

الراقصة هندية: لبست النقاب مرة ودكتور قالي اخلعيه وأنا المسؤول

وتحدثت الراقصة هندية عن ارتداء النقاب، فقالت: “كنت داخلة في عمل فني وقالولي البسي كفن، فحسيته إنه إشارة من ربنا وقتها أدت قرار إني ألبس النقاب بعدها جالي حساسية ومشكلة في النفس، فالدكتور قالي لازم تخلعيه وأنا المسؤول بعد ما كنت اتعودت عليه”.

الراقصة هندية وخلافتها مع أشقائها

من ناحية أخرى، كانت الفنانة المعتزلة هندية قد ظهرت في بث مباشر عبر الصفحة الرسمية لموقع تحيا مصر على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وأثناء البث تحدثت الفنانة هندية عن خلافاتها مع شقيقها الأكبر وأولاده بعدما تعرضت للنصب منهم، بالإضافة إلى الكثير من الأمور التي تخص حياتها الشخصية والفنية.

تابع موقع تحيا مصر علي