عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عميل البنك الاهلى المصرى يشكو: "هقبل حسابي عندهم وهعمل شكوى"

تحيا مصر

اشتكى عميل البنك الاهلى المصرى من سوء الخدمة المقدمة، مشيرًا إلى سحب أموال من الحساب دون القيمة المحددة، معلقًا إلى رغبته بقفل الحساب وعمل شكوى ضد خدمات البنك الاهلى المصرى في مجلس الوزراء، ويستعرض تحيا مصر كافة تفاصيل الشكوى.

عملاء البنك الاهلى المصرى

وقال أحد عملاء البنك الاهلى المصرى على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"،: "مشكلتى مع البنك الاهلى عملت إيداع بمبلغ ٣٠٠ يوم ٢/١٠  عن طريق Atm  الماكينة اخدت ٣٠٠  جنيه وبعدين طلع تانى ٢٠٠ جنيه  حطيت الـ٢٠٠ تانى ظهرى أن أنا عامل إيداع بمبلغ ٢٠٠ بس مش ٣٠٠".

وأضاف: "كلمت خدمة العملاء فى ساعتها عمل الشكوى وقالى بتاخد ١٠ أيام عمل  غير الاجازات الرسمية المهم يوم ١٧/١٠ اتصلت البنك رد على الشكوى أن مفيش إيداع وكله صح  كلمت الموظف وقولتله لا دى كده حاجة فى حاجة مش طبيعيه انا مش هرمى بلاء عليكم فى ١٠٠ فى جنيه انتوا بتقولوا كده أنا أنا حرامى طب ما نا براضو هقول ان الموظف للى بيعمل الجرد للماكينة حرامى وبعدين فى كاميرات فى المكان وفى الماكينة. و هددت ان انا هقفل حسابى عندهم وهعمل شكوى فى رئاسة مجلس  الوزراء".

واستكمل: "حد كلمنى من البنك بناء على طلبى وقالى هنعمل شكوى تانى انك معترض انا بسال اهل الخبرةفى الجروب وهنا بسم لله ما شاء الله ناس عندكم خبرة أكثر منى إيه الوضع مع البنك دلوقتى اه الحمدالله أنها جت فى مبلغ  بسيط بس الموضوع أمانة فى الأول والآخر أفرض كانت جت فى حاجة كبير".

رقم خدمة عملاء البنك الاهلى المصرى

- الخط الساخن: 19623.

- رقم الأرضي: 0225945000.

- رقم التليفون من خارج مصر: 0020219623.

- رقم الفاكس: 0225945137.

 

تابع موقع تحيا مصر علي