عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رضوى الشربيني: ضربت راجل عاكسني.. وبنتي تمارا خليفتي

رضوى الشربيني
رضوى الشربيني

كشفت المذيعة رضوى الشربيني عن قيامها بضرب رجل من قبل بسبب معاكسته لها بشكل مبالغ فيه، وذلك خلال لقاء لها مع برنامج “THE INSIDER بالعربي”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أبرز تصريحات رضوى الشربيني

حيث قالت رضوى الشربيني: “ضربت راجل عاكسني معاكسة زيادة”، وفي لقطة أخرى أكدت “الشربيني” على أن بنتها تمارا ستكون خليفتها".

من خليفة رضوى الشربيني

حيث قالت رضوى: “بنتي تمارا هتبقى خليفتي وهتكمل من اللي وقفت عنده وهتبسطكوا أكتر مني وهتقول كلام أوحش مني وبتتخانق مع الرجالة بس بردو، وكل واحد بتتشاكس معاه بتقوله أنا بنت رضوى الشربيني”.

أغنية لـ شيرين عبد الوهاب تغير حياة رضوى الشربيني

وفي وقت سابق، حرصت المذيعة رضوى الشربيني التعليق على أزمة الفنانة شيرين عبد الوهاب الأخيرة، وذلك اليوم ببرنامج “هي وبس” الذي يذاع على شاشة تلفزيون قناة “سي بي سي سفرة”.

حيث قالت رضوى الشربيني: “شيرين في المكان اللي هي فيه دلوقتي ربنا وحده اللي يعلم بيها احنا ملناش دعوة الست اختارت غلط أو صح، أهي اختارت وعاشت تجربة سيئة وأخدت النتيجة بتاعتها وهي اللي دفعت فاتورتها، واحنا كلنا عمالين نحكي في المحكي، أرجوكم لما تطلع بلاش تسمع كلام بايخ”.

ومن جانبه، أوضحت المذيعة رضوى الشربيني أن أغنية للفنانة شيرين عبد الوهاب غيرت من حياتها، حيث قالت: “شيرين كانت السبب بأغنية أني أغير حياتي وأخد قرار مصيري جدا لمجرد أني سمعت الأغنية بتاعها”.

تعليق رضوى الشربيني على تصريحات عروس الإسماعيلية

كما علقت الإعلامية رضوى الشربيني عبر حسابها بفيسوك، على تصريحات عروس الإسماعيلية الأخيرة، بشأن تعرضها للضرب من زوجها، بعد مرور 8 أشهر على زواجهم.

وكتبت رضوى الشربيني عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي فيسبوك: أسمع بقى صوت أي حد مهزأ بيقول للست اتنازلي علشان تعيشي.

وتابعت رضوى الشربيني: البيت بيتبني على المودة والرحمة اللي ربنا قال عليهم، مش على التنازل والإهانة يا عدماء الكرامة.. حق الست في الدين والشرع والقانون إنها تعيش حياة كريمة.. وللأسف وصلنا من الجهل والرخص إنها لما تتطلب بحقوقها تبقى بتخرب بيتها.

تابع موقع تحيا مصر علي