عاجل
الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كارول سماحة: بميل في اختياري للأغاني اللي بتعبر عن المرأة وتحديها للرجل

كارول سماحة
كارول سماحة

حلت الفنانة كارول سماحة ضيفة على برنامج أنغام، المذاع على قناة dmc، وذلك للكشف عن تفاصيل خاصة بأغنياتها وطبيعة اختيارها لهم.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات كارول سماحة في برنامج أنغام

كارول سماحة: أغنية أنا سحراك بعبر عن ثقتي بيها وحب اغاني تحدي الجل مع المرأة

قالت كارول سماحة: أنا اللي ألفت وكتبت أغنية أنا سحراك عشان أعبر عن ثقتي بنفسي كأنثى سواء بوجود راجل في حياتي أو بدونه، أما عن أغنية حدودي السما، كنت بقول للمؤلف عايزةأعمل أغنية تانجو اللي بيعبر عن مرأة قوية بتقلب الطرابيزة، وهو استوحاها من شخصيتي فطلعت كويسة، وأنا بميل للأغاني اللي بتعبر عن المرأة والتحدي بين المرأة والرجل".

كارول سماحة تكشف صعوبتها مع لجان التحكيم

وتحدث كارول سماحة عن الصعوبات التي تواجها كـ أحد أفراد لجنة تحكيم في مسابقة غنائية فقالت: “أنا حد موسيقى بحكم بوداني وإحساسي، واحنا في البرنامج بنكون لجنة حكام بنحكم على أصوات، وفي ناس بتقدر تخلق بصوته وموهبتها النجومية بعيدا عن شكلها، ومكنش بيهاجموني كتير على السوشيال ميديا، في واحد الناس كلها حبيته وأنا قولتله بحس صوتك كرتون، وعارضوني، ووصلوه للنهائيات وأنا مكنتش مقتنعة بالصوت والخامة ”.

وأضافت: أما تقولي لحد لا ممكن تحطمي اللي قدامك وتكسري أحلامه، بس احنا في زمن فيه أصوات حلوة بس مفيش أصوات ليها هوية جديدة

أنغام عن تجربتها مع لجان التحكيم: أما كنت بقول لا لحد كان بحس إن قلبي بيتعصر قدامي

لتردف أنغام هي الأخري خلال البرنامج موضحة تجربتها مع لجنة التحكيم: أنا كمان تجربتي مكنتش سهلة، الأخيرة كانت في الدوم حلقتين، وصعوبتها إننا بنقول لشخص بيحلم وسامع نفسه في البيت بيقوله انت حلو، وقعدوا قبلي على لجان مختلفة ودعمه، فاما بيكون رد فعلي حاجة هو مش بيتنظرها بيتعصر قلبي جوايا، خاصة أما بيكون الشخص ده شاب صغير".

وعن أغنيتها الشهير أكتبلك تعهد، قالت أنغام: “أكتبلك تعهد خرجت مني أداء وتعبير أجرأ بكتير، وخرجت من نفسي شوية وعبرت عن ست عارفة حالها شوية، وعايزة تمشي، اتولد ولادة جديدة”.

تابع موقع تحيا مصر علي