عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

يا داخل بين البصلة وقشرتها ما ينوبك الا ريحتها.. المشاهير ينقلبون على شيرين بعد عودتها لحسام حبيب

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب

انقلب عدد كبير من نجوم الفن والإعلام على المطربة شيرين عبد الوهاب بعد إعلانها العودة لـ طليقها حسام حبيب، وسرعان ما تحول تعاطف النجوم معها إلى موجة من السخرية والهجوم عليها، وفي ذلك الإطار يرصد تحيا مصر تعليقات النجوم على عودة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب.

مي العيدان: مش بنتعاطف مع مدمنين

كانت الإعلامية الكويتية مي العيدان أولى مهاجمي شيرين عبد الوهاب بعد العودة لـ حسام حبيب، اذ كتب عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: “شيرين تعود رسميا الى حسام حبيب . . مبروك عليكي ليس الزواج . . لا مبروك عليكي خسارة امك و شقيقك و بناتك وجمهورك و الاعلام. . رساله لكل جمهورها و الناس اللي وقفوا معاها عاما كاملا قاطعوها و قاطعوا حفلاتها فانحن لا ندعم مدمنين ولا مضطربين نفسيا ولا نمول فنانين وندفع تذاكر حفلات ل فنان مدمن وعدوا نفسه. . ومبروك عليكي الضرب و السحل شكلك بتحبي المرمطه. . قاطعوها”.

هلا رشدي: احنا ايه اللي جابنا هنا

وكتبت هلا رشدي، ساخرة من عودة شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب، بعد إعلانها تعرضها للضرب والسحل والإهانة على ديه: “يا داخل بين البصله وقشرتها، والله ما ينوبك الَّا ريحتها ..احنا إيه اللي جابنا هنا!”.

سمية الخشاب: أي حاجة تمنها كرامة الإنسان تغور

وجهت سمية الخشاب رسائل شديدة اللهجة لـ شيرين عبد الوهاب بعد عودتها لـ حسام حبيب بطريقة غير مباشرة: "بعد كده يا حبايبي منتعاطفش مع حد الا لما نتاكد انه هو نفسه متعاطف مع نفسه.. عشان منحرقش كتير علي الفاضي، أي علاقة تمنها كرامة الإنسان تغور في ستين داهية، العالم فيه 6 مليار والله.. الواحد لما بيركز فى شغله وحياته وشكله بيوصل لمرحلة ملكية مبيبقاش فعلا محتاج لحد، إلا لو هو بلا هوية ولازم يكون تابع لحد عشان يعرف يعيش، المهم يا بنات ويا ستات ارجوكم حاولوا علي قد ما تقدروا تبقوا good representation واعرفوا قيمه نفسكم واعرفوا انكم مش محتاجين اي حد في الدنيا، ده بالعكس هما اللي محتاجيننا اكتر".

مرتضى منصور: يخربيت أم شيرين على حسام حبيب

وخرج مرتضى منصور هو الأخر، وأعرب عن شدة غضبه من الجدل المستمر حول شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب، فقال: “يخربيت أم شيرين عبد الوهاب على أم حسام حبيب، على عمرو أديب، فيه مشاكل في مصر أهم من كدة”. 

تابع موقع تحيا مصر علي