عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رضوى الشربيني: شيرين عبد الوهاب إنسانة غير عادية.. وحسام حبيب مقالش كلمة وحشة في حقها

رضوى الشربيني
رضوى الشربيني

تحدثت المذيعة رضوى الشربيني عن الجدل الذي أثير مؤخراً بسبب عودة الفنانة شيرين عبد الوهاب إلى عصمة طليقها الفنان حسام حبيب، وذلك في حلقة اليوم من برنامجها "هي وبس" الذي يذاع على شاشة تلفزيون قناة "سي بي سي سفرة".

تحيا مصر يرصد تفاصيل تعليق رضوى الشربيني على رجوع شيرين عبد الوهاب لحسام حبيب

حيث قالت رضوى الشربيني: "إزاي تقولوا على شيرين عبد الوهاب معندهاش كرامة"، ودافعت عن حسام حبيب.. حد يقولي غلط في ايه؟.. أخو شيرين هو اللي قال تصريحات مش كويسة في حق أخته، وكان في حد من مصلحته أن تكون نفسية شيرين مش كويسة".

رضوى الشربيني تعلق على عودة حسام حبيب لشيرين

وعن عودة شيرين لحسام حبيب، قالت رضوى الشربيني: "أحنا مالنا مترجعلوا لبعض اللي بيشيل قربة مخرومة بتخر على دماغه أحنا أيه مشكلتنا أن شيرين وحسام يسيبوا أو يرجعوا لبعض.. تاريخ حسام حبيب ومداخلاته الهاتفية لم يقول كلمة سيئة في حق شيرين".

رسالة رضوى الشربيني لـ شيرين عبد الوهاب

ووجهت "الشربيني" رسالة إلى شيرين عبد الوهاب، حيث قالت: "انتي إنسان غير عادي وعشان كدا حصل الضجة الكبيرة دي وكلامك قدوة لستات كتير وأى واحدة مش قريبة منك هتقول أنك ست بلا كرامة بعد هجومك من قبل بشكل عنيف على حسام حبيب".

وأضافت: "أحنا بندعمك بس خلي مشاكل بيتك جوة بيتك وكفاية عك بقى وخلوا الناس تنسى العك دا وانتي قدوة ومشهورة ولما اكلمتي قبل كدا عن العوانس أنا زعلت لأنك قدوة وصوت مصري نفتخر به وليكي جمهور كبير بيحبك وفي ضهرك وبطلب منك بشكل شخصي تاخدي بالك من كلامك".

شيرين عبد الوهاب تعلن عودتها لحسام حبيب

وبالأمس أعلنت الفنانة شيرين عبد الوهاب في مداخلة هاتفية لها مع الإعلامي عمرو أديب ببرنامج الحكاية رجوعها إلى عصمة الفنان حسام حبيب، حيث قالت: “انا تم كتب كتابي على حسام حبيب، وبعتذر لحسام عن كل الكلام اللي أنا قولته في حقه، أنا بحبه وهو حب حياتي، وكتب الكتاب تم في حضور الأهل والمقربين وهنزل أنا وهو ناكل فول وطعمية مع بعض في الشارع”.

وتابعت شيرين عبد الوهاب: "أنا في عصمة راجل طيب جدا وحبيبي في البداية وده شطان بيحصل بين أي اتنين متجوزين، وانا غلطت أما اتكلم بصوت عالي، أنا وعلي كان في العلن وحبي كان في العلن وانا مستهلش اني أعيش في ضلمة".

تابع موقع تحيا مصر علي