عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب في رسالة غامضة: عندي أخسرك أحسن ما أدخل معاك في جدال

سمية الخشاب
سمية الخشاب

أثارت الفنانة سمية الخشاب كعادتها الجدل في الساعات القليلة الماضية، وذلك من خلال توجيه رسالة غامضة عبر حسابها الرسمية بموقع التدوينات القصيرة تويتر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة سمية الخشاب عبر تويتر

سمية الخشاب عبر تويتر

وكتبت سمية الخشاب في رسالتها التي أثارت بها الجدل: انا عندي اخسرك احسن من اني ادخل معاك فجدال.

سمية الخشاب تهاجم شيرين عبد الوهاب 

وكانت سمية الخشاب قد وجهت رسائل شديدة اللهجة لـ المطربة شيرين عبد الوهاب بعد رجوعها لـ طليقها حسام حبيب، فكتبت: "بعد كده يا حبايبي منتعاطفش مع حد الا لما نتاكد انه هو نفسه متعاطف مع نفسه.. عشان منحرقش كتير علي الفاضي، أي علاقة تمنها كرامة الإنسان تغور في ستين داهية، العالم فيه 6 مليار والله.. الواحد لما بيركز فى شغله وحياته وشكله بيوصل لمرحلة ملكية مبيبقاش فعلا محتاج لحد، إلا لو هو بلا هوية ولازم يكون تابع لحد عشان يعرف يعيش، المهم يا بنات ويا ستات ارجوكم حاولوا علي قد ما تقدروا تبقوا good representation واعرفوا قيمه نفسكم واعرفوا انكم مش محتاجين اي حد في الدنيا، ده بالعكس هما اللي محتاجيننا اكتر".

ورغم رسالة سمية الخشاب العنيفة لـ شيرين عبد الوهاب، إلا انها كانت من أوائل الداعمين لها في محنتها: “مفيش حد مبيمرش بظروف صعبة في حياته، ةبطلب من جمهورها انه يدعمها زي ما دعموني يوم وفاة مامتي وخلوني قدرت اتغلب على حالة الحزن وأنزل اشتغل، حقيقي دعمهم بيفرق معانا، بطلب منهم ادعموها بتعليقاتكم الحلوة وانها ترجع اقوى واحلى من الأول محدش معندوش مشاكل ولا عنده صدمات أو تحصله ظروف قهرية في حياته كلنا معرضين لده عادي جدا وبنقوم ونقف تاني على رجلينا وبنكمل حياتنا لأان الحياة لازم تستمر”.

سمية الخشاب ومسرحية كازينو بديعة

من ناحية أخرى، بدأت الفنانة سمية الخشاب التحضير لـ بروفات مسرحيتها الجديدة “كازينو بديعة”، والتي تشارك بها إلى جانب كلا من احمد فتحي و ادوارد وعلاء مرسي إنجي وجدان، ، إيمي طلعت زكريا، علاء زينهم ،استعراضات عاطف عوض، وهي من تأليف أحمد الإبياري وإخراج طارق الأبياري.

تابع موقع تحيا مصر علي