عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمير المصري: عمري ما كنت راضي عن نفسي.. والرقص أصعب حاجة واجهتني في "هاشتاج جوزني"

أمير المصري
أمير المصري

كشف الفنان أمير المصري عن الكثير من الأمور التي تخص تجربته السينمائية في فيلم “هاشتاج جوزني”، من حيث ما حمسه للمشاركة به وأصعب مشهد واجهه، وذلك خلال لقائه اليوم ببرنامج “أسرار النجوم” مع المذيعة إنجي علي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أمير المصري في برنامج أسرار النجوم

حيث قال: “أنا بالفعل اشتغلت مع الأستاذ عصام نصار في مسلسل اسمه النضارة البيضة ونجح الحمد لله، فقالي أنت حابب تعمل ايه قولتله أنا حابب أعمل دور رومانسي لأني معملتش الدور دا أوي في مصر، ومفيش شهر بعتلي اسكريبت، وقريته والفكرة اللي في الفيلم شدتني أكتر من الخط الرومانسي”.

أمير المصري في “هاشتاج جوزني”

وعن نسبة رضائه عن نفسه في الفيلم قال: “أنا عمري ما بكون راضي عن نفسي في أي حاجة، والفيلم الوحيد اللي كنت راضي فيه عن نفسي هو فيلم ليمبو لأني كنت ماشي خطوة بخطوة مع المخرج والمنتجين، وبالنسبالي كان التحضير أهم من التصوير، ومن الممثلين اللي بيقدروا يصوروا من غير تحضير بيومي فؤاد، فهو ممكن تديله فكرة المشهد ويكمل هو”.

وتابع: “أصعب حاجة واجهتني في فيلم هاشتاج جوزني الرقص على أغنية في نص الفيلم، وكانوا عايزينا نرتجل فقولتلهم مش هينفع، فاتصلت بمدربة رقص وروحنا عندها في الاستديو والمشهد خد ساعتين”.

أمير المصري في “هاشتاج جوزني”

ومن ناحية أخرى، تحدث الفنان الشاب أمير المصري عن فيلمه الجديد الذي يحمل اسم “هاشتاج جوزني” ومن المقرر طرحه يوم 1 من شهر نوفمبر القادم، حيث أكد على أن تجربته في “هاشتاج جوزني” تعد تجربته الكوميدية الرومانسية الأولى.

وقال أمير المصري في تصريحات خاصة لـ تحيا مصر: “أول مرة أعمل دور كوميدي رومانسي وبجد كنت متحمس أن أنا أعمل حاجة بالشكل دا، ومستني الفيلم ينزل وأنا نادرا ما بقول الكلام دا.. أنا قولت دا مرة مثلا في فيلم ليمبو وهقولها تاني مرة لفيلم هاشتاج جوزني.. أنا بجد مبسوط جدا بالعمل دا.. وإن شاء الله هيعجب الناس”.

تابع موقع تحيا مصر علي