عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هند عاكف: طبيعي عايزة أطلع تريند ولم يتم دعوتي لمهرجان القاهرة

هند عاكف
هند عاكف

تحدثت الفنانة هند عاكف عن اثارتها للجدل بفستانها من مهرجان القاهرة السينمائي، وكشفت كواليس منعها من الدخول للمهرجان.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات الفنانة هند عاكف

وقالت هند خلال استضافتها في برنامج نص الكلام والتي تقدمه الفنانة راغدة شلهوب والذي يعرض عبر قناة النهار: الفستان مفيهوش اي إثارة جسدية سميت الفستان أهل الفن وانا حبيته جدا وبعبر فيه عن حبي للفنانين والفستان كان ينفع للمهرجان وانا مش عامله إثارة جسدية ومفيهوش اي إساءة.

هند عاكف: طبيعي عايزة أطلع تريند

وتابعت: طبيعي عايزة أطلع تريند أنا طبيعي بكون عايزه أطلع تريند بس بشكل محترم وشيك يبقى ايه المشكلة.
وكشف هند أنه لم يتم دعوتها لمهرجان القاهرة السينمائي وقالت: متعزمتش في مهرجان القاهرة السينمائي والمسئولين هما اللي يتسالوا في ده ، وفي فنان بعتلي الدعوة بتاعته عشان احضر المهرجان انا كان معايا دعوة من زميل ليا مش هقول اسمه وهو قالي انا عندي ظروف ومش هروح وهبعتلك دعوة وقالي خديها ومتبلغيش حد.

هند عاكف: أنا بحمل رسالة فنية من خلال إطلالتي

وكشفت: انا بحمل رسالة فنية من خلال اطلالتي، ولما لبست فرعوني كنت بوصل رسالة، وفي ناس كتير كانت لابسه فساتين مستفزة زي سلمى ابو ضيف وهبة السيسي ومش انا اللي اقيهم بس كانوا لابسن دريسات مثيرة، و أحمد الفيشاوي لابس بدلة البينك ومفيش حد قاله حاجه.

ازمات الفنانة هند عاكف

مرت الفنانة هند عاكف بعدد من المواقف المحرجة خلال حضورها الدورة الـ 44 من مهرجان القاهرة السينمائي، بدأت في حفل الافتتاح بعدما رفض المنظمين للحفل دخولها على السجادة الحمراء بسبب عدم وجود دعوة لها، لكنها قالت بصوت مرتفع إنها فنانة ومن حقل كل فنان يشارك في المهرجان حتى اذ لم يكن معه دعوة للحضور حتى تدخلت أروى جودة وطلبت من المنظمين أن تدخل، وبعدها جاءت أزمة السخرية من فستانها، الذي جمع عليه عدد من نجوم الفن في مصر من بينهم رئيس مهرجان القاهرة حسين فهمي.
وتحدثت هند عاكف عن تلك الأزمة فقالت: الموضوع مش موضوع فستان.. الفستان كان عاجب الناس كلها وهو لوحده تريند.. المشكلة كانت أني نسيت الدعوة والموضوع اتحل بعد خمس دقايق من تدخل المسئولين، وفي المرة الثانية تعرضت هند عاكف لموقف محرج بعد سقوطها على ريد كاربت مهرجان القاهرة السينمائي في دورته ال 44 أثناء قيامها بلف التنورة، في أحد أيام فعاليات المهرجان.
 

تابع موقع تحيا مصر علي