عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إنقاذ شاب حاول انهاء حياته قفزا من أعلى برج ضغط عالى بالغربية

تحيا مصر

تمكنت قوات الحماية المدنية من إنقاذ شاب فى العقد الثالث من العمر، حاول التخلص من حياته عن طريق القاء نفسه من أعلى برج ضغط عالى بقرية كفر حجازى التابعة لدائرة مركز المحلة الكبرى .

تفاصيل الواقعة

تلقى اللواء محمد عمار مدير أمن الغربية إخطار من مامور قسم مركز المحلة الكبرى، بورود بلاغات من الاهالى تفيد  بصعود شاب فى العقد الثالث من العمر، أحد ابراج الضغط العالى بقرية كفر حجازى، محاولا التخلص من حياته، وسط حاله من الرعب. 

الانتقال والفحص

على الفور تم الدفع بسيارات الحماية المدنية والاسعاف لمكان الحادث وتبين وجود شخص أعلى برج الضغط العالى بقرية كفر حجازى، وتم انقاذه، وتحرر المحضر واخطرت النيابة العامة لمباشرة التحقيق.

 والدة محمد: كان ابني الوحيد اللي بيونسني


وعلى جانب أخر ابني وأخويا وكل حاجة ليا في الدنيا، كان صاحب أطيب قلب وعمره ما يزعلني ولا يكسر بخاطري، كان كل همه في الدنيا دايما يفرحني ويسعدني، دايما يقولي أنتي الحب كله يا أمي مش قادر أحب حد أكثر منك أنتي نور عيوني اللى بمشي بيها" بهذه الكلمات عبرت والدة «محمد» الشاب الذي توفي على يد لص أثناء مقاومته له بعد قيامه بسرقة إحدي الشقق السكنية داخل عمارة مجاورة للعمارة التي كانت تقطن بها شقيقته بمدينة أبو حماد بمحافظة الشرقية.

تابع موقع تحيا مصر علي