عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو رمزي: بكلم فنانين كتير مبيردوش عليا والمنتجين الجدد سبب فشلي في السينما

عمرو رمزي
عمرو رمزي

حل الفنان عمر رمزي ضيف على برنامج "نص الكلام"، الذي تقدمه الإعلامية رغدة شهلوب عبر قناة النهار، والذي كشف خلاله عن سبب فشله في السينما وموقف صادم له أثناء عرض فيلم له.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات عمرو رمزي عن فشله في السينما  

قال عمرو رمزي خلال البرنامج : كنت عامل نفسي ونجم ورايح أتابع الإيرادات بتاعت فيلمي وكنت واقف قدام السينما بس بعيد شوية جت ناس تتصور معايا فبقولهم عجبكوا الفيلم فقالولي فيلم إيه؟ قولتلهم الفيلم ده بتاعي اللي صورته ورايا قالولي لا إحنا بنتصور معاك علشان بنحبك وعلشان مسلسل فرقة ناجي عطا الله وحيلهم بينهم والأعمال دي وأنا بعدها صدمت.

عمرو رمزي: السبب في فشل تجربتي في السينما المخرجين والمنتجين الجدد

وتابع عمرو رمزي حديثه، كاشفا عن سبب فشله في السينما، فقال:  السبب في فشل تجربتي في السينما إن المنتجين ما أعلنوش عن الفيلم إعلان كافي أو التسويق كلها أسباب لفشل التجربة، وفي السينما لازم واحد يكون صايع وعارف مفاتيح اللعبة والغلطة اللي انا عملتها إني اخترت منتجين جداد ومخرجين جدادة وأنا غلط مرتين في الموضوع ده.

عمرو رمزي: الفنانين مش بيردو عليا رغم أننا اشتغلنا مع بعض أعمال كتير ونجت

واختتم حديثه قائلا: حاولت أخوض تجربة السينما مع منتجين كبار وحاولت كذا مرة بس مش مع نفس الناس علشان أنا لما بخبط باب مرة ما برجعلوش تاني وكلمت كتير من الفنانين اللي اشتغلت معاهم مابيردوش علي ومعرفتش السبب وراء عدم ردهم عليا رغم إننا اشتغلنا مع بعض أعمال كتير ونجحت.

عمرو رمزي في فرقة ناجي عطا الله

يذكر، أنه ذاع صيت الفنان عمرو رمزي بعد مشاركته في مسلسل فرقة ناجي عطا الله، الذي شارك به إلى جانب الزعيم عادل امام، ودرات احداثه حول ناجي الذي يعود  إلى مصر بعد سنوات من العمل كملحق بالسفارة المصرية في تل أبيب وتجميد أرصدته من قبل الحكومة الإسرائيلية والاستغناء عن خدماته فيكون فريقه الخاص من أجل العودة لإسرائيل مجددا وسرقة أكبر بنوك تل أبيب.

ويعد ابطال مسلسل فرقة ناجي عطا الله كلا من النجوم عادل امام وانوشكا، نضال الشافعي، محمود البيزواي، عمرو رمزي احمد التهامي، وغيرهم من النجوم البارزين في مصر، والعمل من إخراج رامي إمام وتأليف يوسف معاطي.

تابع موقع تحيا مصر علي