عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد يوم من طرحها.. جورج وسوف يتصدر قائمة الأعلى مشاهدة بـ "بيتكلم علي"

جورج وسوف
جورج وسوف

تصدر النجم جورج وسوف قائمة الأعلى مشاهدة على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، وذلك بأغنيته الجديدة “بيتكلم علي”، بعد طرحها بـ يوم واحد فقط.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير نجاحات أغنية بيتكلم علي لـ جورج وسوف

أغنية بيتكلم علي لـ جورج وسوف

وحققت أغنية “بيتكلم علي” لـ جورج وسوف ما يقرب من مليون مشاهدة على موقع الفيديوهات يوتيوب، محتلة المركز السابع ضمن 15 مركز في الأكثر استماعا لدى الجمهور في مصر.

وتعد أغنية بيتكلم علي  من كلمات الشاعر المصريّ أمير طعيمة، وألحان الفنّان اللبنانيّ زياد برجي، وتوزيع زاهر ديب.

كلمات أغنية بيتلكم علي لـ جورج وسوف

هذا وجاءت كلمات أغنية بيتلكم علي لـ جروج وسوف على النحو الأتي: “بيتكلم عليا .. ويقول فيا و فيا .. و أنا عمري ما جبت سيرته غير بخير يلي ما عمريش جرحته .. سايبه يغلط براحته ..مع إني أقدر أقول حاجات كتير بيقول .. ما يقول .. ماهو كل يا قلبي ما نتألم .. بالوقت أنا و انت هنتعلم علشان ما نكررش غلطنا ما يقول .. ع الحب اللي زمان جمعنا .. علي اشواقنا و علي اوجاعنا كان وهم قابلناه في سكتنا ما يقول العشرة غالية غالية لو في ناس يئتمنوا هيبيع اسمه و غرامه .. ما هو ده أصله و تمامه .. طب ده اللي زيّه يا قلبي ما تلوموش خيرها يا قلبي في غيرها .. و اهي ذكرى هنفتكرها.. علشان لو يوم قابلته ما أكلموش أي دمعة حزن لالا لالا أي جرح فقلبي لالا لالا أي لحظة حيرة لالا لالالالالا حتى نار الغيرة لالالا لالالالالا هيبيع اسمه و غرامه .. ما هو ده أصله و تمامه .. طب ده اللي زيّه يا قلبي ما تلوموش خيرها يا قلبي في غيرها .. و اهي ذكرى هنفتكرها.. علشان لو يوم قابلته ما أكلموش”.

أخر أعمال جورج وسوف

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال المطرب جورج وسوف طرحه لـ أغينة “يا ع الزمن” التي حققت الملايين مشاهدات عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، اذ  أتت كلماتها: “ ياه ع الزمن والدنيا واللي بتعمله ليه الحياة بتخلي ناس يتبدلو ع العشرة دي كان اللي شاهد ربنا ده ماقالش حتى كلمة حلوه ف حقنا.. حبة عذاب محتاج سنين عشان يلم ونقفله.. كان وعدنا حبه كلام.. وياريته دام أخر الطريق غير اللي بانلي ف اوله.. الوعد معنى وناس كتير بتردده ومايعرفوش قيمته.. الحب لعنة لما ناسو بيبعدو وعليا حرمته.. اللي جاي مبقاش خلاص قد اللي فات واللي راح مبقاش بيرجع.. مش هاضيع تاني لو حبة ساعات، خبطتين ف القلب توجع”.

تابع موقع تحيا مصر علي