عاجل
الثلاثاء 31 يناير 2023 الموافق 09 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

برفقة والدتها.. منى فاروق تؤدي مناسك العمرة: الحمد لله رب العالمين

منى فاروق ووالدتها
منى فاروق ووالدتها

أدت الفنانة الشابة منى فاروق مناسك العمرة برفقة والدتها، وشاركت متابعيها صور وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير انستجرام. 

تحيا مصر يرصد لكم تأدية منى فاروق مناسك العمرة 

منى فاروق برفقة والدتها في العمرة

ونشرت منى فاروق مجموعة من الصور المختلفة أمام الكعبة عبر انستجرام، ووجهت رسالة لوالدتها، قائلة: من أحلى مكان في الدنيا مع أحلى واحدة في الدنيا ماما حبيبتي. 

وتابعت: بحبك يا رب يطول في عمرك ويشفيكي ويعافيكي ويديكي الصحة ودايمًا راضية عني وربنا يقدرني اسعدك وافرح قلبك طول عمري وياخد من عمري ويزيدك. 

أزمة منى فاروق الصحية 

وكانت قد أعلنت منى فاروق في منتصف نوفمبر الماضي تعرضها لـ وعكة صحية مفاجئة نقلت على إثرها لـ إحدى المستشفات، دون الكشف عن تفاصيل مرضها أو سببه.

شاركت منى فاروق صورة لـ يديها معلقة عليها محاليل، وكتب عليها، قائلة: “اللهم اني راضية بكل ابتلاء، وألم.. اللهم اجعله رفع درجات إلى فردوسك الأعلى”، جاء ذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، من خلال خاصية ستوري.

منى فاروق تثير الجدل بإطلالتها 

من ناحية أخرى، دائما ما تثير منى فاروق جدل وغضب متابعيها بـ إطلالتها وتعليقاتها المختلفة لهم، كان من بينهم إطلالة شببها البعض بـ قميص النوم، وخرجت منى فاروق في ذلك الوقت وردت على انتقادات الجمهور لها، فقالت: ""أنا بنت بتتكلموا في عرضي ليه؟ خافوا ربنا.. ما كل البنات بتلبس فساتين صيفي عادي .. يعني أنا حرة ليه نازلين فيا جلد ده ربنا بيسامح وبيغفر لعباده الذنوب، انتوا مزعجين جدا .. بس أنا ولا فارق معايا كلامكم أنا بعامل ربنا مش بعامل البشر .. بجد حسبي الله ونعم الوكيل في كل الناس اللي بتكتب عني بالكذب،  أنا في الأول والأخير بنت بتتكلموا في عرضي ليه ؟؟ خافوا ربنا شوية.. ربنا موجود وهيعوضني خير .. وأنا في حماية ربنا".

منى فاروق توجه رسالة لجمهورها 

هذا ووجهت منى فاروق رسالة لـ متابيعها قالت فيه: كنت واخدة إجازة من السوشيال ميديا الفترة اللي فاتت لاني كتت مخنوقة، وكنت ناوية أقفل الاكونت بس لقيت ناس كتير بتحبني وفي ناس كتير بيضيقوني لدرجة اني مش ببقى عايزة السوشيال ميديا تاني بس انا قاعدة على قلبكم.. وملكوش دعوة بحياتي خليكوا في حالكم عشان أنا مبخافش بخاف من ربنا بس.

تابع موقع تحيا مصر علي