عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

صبا مبارك: أنا بعيدة عن السياسة عشان بتتعبني.. والسوشيال ميديا بالنسبالي حاجة غريبة

صبا مبارك
صبا مبارك

تحدثت الفنانة صبا مبارك عن علاقتها بالسوشيال ميديا، وذلك خلال لقائها اليوم ببرنامج “صاحبة السعادة” مع الإعلامية إسعاد يونس على شاشة تلفزيون قناة “دي إم سي”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات صبا مبارك في “صاحبة السعادة”

حيث قالت صبا مبارك: “مليش في جلسات تصوير الفنانات والسوشيال ميديا بالنسبة لي حاجة غريبة، وبخاف اتصور وارفع صوري على السوشيال ميديا لإنها شغلانة فوق الشغلانة”.

صبا مبارك والسوشيال ميديا

وتابعت: “ولا يمكن أتصور عن عمد علشان أرفع صوري على السوشيال ميديا.. فيه ناس بتعتبر صورها على السوشيال ميديا مهمة علشان الشغل، ولكن أنا مش شايفة ده ضروري، وأنا طول الوقت مشغولة جدا”.

وأضافت: “بقرأ كتير في علم النفس وتحليل الشخصيات والأدب والمسرح وفي الإخراج والإنتاج الفني.. وأنا بعيدة عن السياسة علشان بتتعبني، وباكون مع عيلتي”.

صبا مبارك: مش هرتبط حد أقل مني نجاحًا

كما تحدثت صبا مبارك خلال لقاء سابق لها ببرنامج “الحكاية” مع الإعلامي عمرو أديب عن صفة يجب أن تتواجد في الشخص الذي ترتبط به قائلة: مش عايزة أرتبط بحد أقل مني نجاحًا في مجاله أيا كان، والموضوع مش قصة ماديات، لكن النجاح والتحقق والإنجاز بينعكس في حاجات معينة.

وردا على سؤال ما رأيك في الزواج بين الممثلين؟ قالت: "مجربتش، لكن إحنا شغلنا صعب جدًا حد يتحمله، ولازم يكون قوي وواثق من نفسه جدا.

كما تحدثت صبا مبارك خلال اللقاء عن تجربتها في العمل داخل الوسط الفني المصري قائلة: الوسط الفني المصري من أنظف الأوساط الفنية اللي شفتها، الناس طيبة ومحتضنة ولطيفة، وفي قدر من الاحترام حتى لو الشخص مش بيحبك.

صبا مبارك ومشاركتها في بنات عبد الرحمن

وفي وقت سابق تحدثت الفنانة صبا مبارك عن مشاركتها في فيلم بنات عبد الرحمن، فقالت: "أنا أول مرة أنتج سينما وكان هذا شئ صعب بالنسبة لي، موضحة أنها انتجت دراما عدة مرات، وتُعتبر هذه المرة الأولى التي تُنتج سينما، وإنتاج الفيلم كان شئ مرعب بالنسبالي، وأنا مش بحب أمثل كتير في السينما لأني أرى أن الأفلام السينمائية يتم وضعها في تاريخ الفنان، موضحة: لو مكنتش العمل قوى وأنا أبقى فخورة بيه مش هعمله.

وتابعت: “ أصعب شئ واجهني إني أفصل بين دوري كـ ممثلة و كـ منتجة، ولكن طول فترة التحضير كنت أتابع كل شئ وبشرف على كل شئ، وعندما بدأت التصوير والمخرج زيد أبو حمدان والمنتجة آية وحوش كانوا السبب في إني أفصل عملي كمنتجة وعملي كممثلة”.

تابع موقع تحيا مصر علي