عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعدما زعم انتحاره.. القبض على طليق البلوجر هدير عاطف

هدير عاطف وطليقها
هدير عاطف وطليقها

ألقت الجهات الامنية اليوم الثلاثاء القبض على بلال محمود، طليق البلوجر هدير عاطف بعد يوم واحد من القبض عليها بتهمة النصب على عدد كبير من المواطنين.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل القبض على طليق البلوجر هدير عاطف

القبض على طليق البلوجر هدير عاطف

وكان قد أحدث طليق البلوجر هدير عاطف، ضجة عريمة عبر مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة بعدما أعلن أن زوجته وابنته تعرضت لـ الخطف من قبل عصابة تحاول سرقة أموالهم، مشيرا إلى أنه قادم على الانتحار، وبالفعل شارك الأدمن الخاص بصفحة بلال محمود عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام بـ إعلان وفاة بلال محمود طليق البلوجر هدير عاطف.

حبس هدير عاطف وشقيقة طليقها

وكانت ألقت الجهات المعنية في مساء يوم الحد القبض على كلا من هدير عاطف ووشقيقة طليقها، وزوج شقيقة طليقها، لتورطهم في قضية النصب على عدد من الموطنين، وكان قد وجه اتهام مباشر لـ هدير عاطف بالنصب على بعضهم رغم محاولة اسرتها نفس علاقتها بتلك القضية، مشيرين إلى أن البلوجر الشهير طلقت من زوجها بعد علمها بعمليات النصب المنتشرة في تلك الفترة وتفاجئت مثلها مثل جمهورها بتلك الاتهامات.

الجمهور يدافع عن هدير عاطف

وكان قد تفاعل الجمهور مع قضية هدير عاطف خاصة بعد القبض عليها بتهمة النصب، فكتب احدهم: انا اول مره اتكلم عن مواقف البلوجر بس اللى شوفته من كميه شماته فيها هنا وكلام البنات خلانى حرفيا قرفت.. انتوا ايه بجد !! شمتانين ف بنت زيكوا هى نصابه او جوزها نصاب  مين فينا عدل اصلا !!! مين فينا مش بيعمل بلاوى ومعاصى وربنا ستره فيكوا وبيكلم عليها وينصب نفسه قاضى او واحده اتجوزت شخص زباله وخلاها حد تانى هى مش عايزاه !!!.. حرام عليكوا ده ريكورد على غزلان صوت بنت ف ريكورد مش واجع قلبكوا ولا هما هيشغلوا بنت تصرخ هوبا كل شويه وامها طبيعى تكلم من غير عياط انتى امتى قعدتى تعيطى من ٧ الصبح لحد ٩ بليل مثلا !!!.. ياجماعه اى كانت هى ايه ادعولها بلاش قلبكوا يبقى سئ لدرجه دى عشان اى كلمه هتقولوها هتلف وتترد خاصه ف الشماته.. لو مش عشانها عشان خاطر البنت صغيره.

 

تابع موقع تحيا مصر علي