عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مدير أعمال ويجز يحسم الجدل حول مشاركته في حفل كأس العالم: هيغني بين الشوطين

ويجز
ويجز

حسم مدير أعمال مطرب الراب الشهير ويجز الجدل بشأن مشاركة الفنان في حفل ختام كأس العالم 2022، وذلك بعدما كسرت الشائعات عن هذا الأمر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير حقيقة مشاركة ويجز في حفل ختام كأس العالم 2022

ويجز في كأس العالم 2022

وقال مدير أعمال ويجز خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج “الحكاية”: ويجز هيغني بكرة في الهاف تايم بنفسه في الاستاد قدام الجماهير أغنية عز العرب وبعدها هيدخلوا الفاصل الإعلاني ، والشائعات اللي دارت بسبب انه مفيش إعلان صريح لـ الإعلام بإن ويجز هيغني في كأس العالم.

وأشاد عمرو أديب بـ ويجز، قائلا: بكرة في كأس العالم هيغني مطرب مصري صاعد بسرعة الصاروخ.

ويجز وأغنية عز العرب

هذا وطرح مطرب الراب الشهير ويجز أغنية "عز العرب"، من إخراج علي العربي ومدير التصوير لها فوزي درويش ومصممة الرقصات بها ليلى غالب، ومن إنتاج شركتي ambient light وشركة كالمنتارا، وغناء وكلمات وألحان وتوزيع الرابر المصري الشهير ويجز.

كلمات أغنية عز العرب

وجاءت كلمات أغنية عز العرب: أنا أدرى مين أنا يا حبيبي المهم أن السعي يغير مصيري رميت والبحر يشهد بتعوزني تلاقيني بطل وأتم واجهة وشعب مستنيني زي ما يكون بحلم تعالى شوف الشغل في السما بلمع ومش مستني الشكر وبالظبط دي كورة عشان كده بغني بقول ومن قلبي الكورة تسمعني  حيوا اللي يجمعنا وما عاش اللي يفرقنا غنيها سمعنا حيوا كل عباد الله  عز العرب تعالى شوف الكرم عندي كورة وهدف عندي كورة وطرب  مرحب.. العرب ترعاك يا فرحة سدد وأما أشوف أقول ما شاء الله من قطر لكل عباد الله ميجيبهاش غير أبطالها وفلوس مرفوعة بحضرها كل البشر هتشرفنا كل العالم هيعرفنا  لا أسأل شكلك ولا عنوانك مرحب بيك ناسك ومكانك الكورة لغة كل العالم ورينا كل اللي في إمكانك  وفيت قد ما وعدت حققت قد ما حلمت كلام كتير معمليش سقف بعد الغيمة ضحكتلي الشمس  رفرف يا علمي إعلى وجدد أملي أنا طموح وسريع وعنيد كاس العالم عندي  والرب واحد بالحب واحد أنا وأنت إنسان بنسى وبسامح قالوا اختلفنا وأنا قلت جايز بس فيكوا منا ولسة حبايب.

تابع موقع تحيا مصر علي