عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بالجلابية.. أول ظهور لـ ويجز داخل الاستاد قبل حفل ختام كأس العالم 2022

ويجز في ستاد نهائي
ويجز في ستاد نهائي كأس العالم

بدأ منذ قليل استعدادات نجوم الغنا  لـ احياء حفل نهائي كأس العالم 2022، الذي من المقرر أن يقام خلال الساعات القليلة المقبلة في قطر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير أول ظهور لـ ويجز داخل الاستاد قبل نهائي كأس العالم

ويجز داخل الاستاد قبل نهائي كأس العالم

وظهر مطرب الراب الشهير ويجز، في مجموعة صور وفيديوهات شاركها عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، من خلال خاصية ستوري، من داخل الاستاد بصحبة باقية نجوم العالم، الذي من المقرر أن يفتتحوا حفل ختام كأس العالم 2022.

ويجز في حفل نهائي كأس العالم

وظهر ويجز في مجموعة الصور التي شاركها مرتديا عمة وجلابية ونظارة شميسة وهو زي عربي أصيل، اذ أنه من المقرر ان يمثل مصر والوطن العربي في نهائي مونديال قطر 2022.

استعداد ويجز لـ حفل ختام المونديال

ويجز في حفل ختام كأس العالم

ومن المقرر أن يغني ويجز أغنيته الجديدة “عز العرب”، كاملة بين الشوطين الأول والثاني بصوته أمام الجمهور في الاستاد، وفقال لما أكده مدير أعماله خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج الحكاية، ومن المقرر أن يحقق ويجز نجاحات ساحقة خلال الحفل.

كلمات أغنية عز العرب لـ ويجز

واتت كلمات الاغنية على هذا النحو: أنا أدرى مين أنا يا حبيبي المهم أن السعي يغير مصيري رميت والبحر يشهد بتعوزني تلاقيني بطل وأتم واجهة وشعب مستنيني زي ما يكون بحلم تعالى شوف الشغل في السما بلمع ومش مستني الشكر وبالظبط دي كورة عشان كده بغني بقول ومن قلبي الكورة تسمعني  حيوا اللي يجمعنا وما عاش اللي يفرقنا غنيها سمعنا حيوا كل عباد الله  عز العرب تعالى شوف الكرم عندي كورة وهدف عندي كورة وطرب  مرحب.. العرب ترعاك يا فرحة سدد وأما أشوف أقول ما شاء الله من قطر لكل عباد الله ميجيبهاش غير أبطالها وفلوس مرفوعة بحضرها كل البشر هتشرفنا كل العالم هيعرفنا  لا أسأل شكلك ولا عنوانك مرحب بيك ناسك ومكانك الكورة لغة كل العالم ورينا كل اللي في إمكانك  وفيت قد ما وعدت حققت قد ما حلمت كلام كتير معمليش سقف بعد الغيمة ضحكتلي الشمس  رفرف يا علمي إعلى وجدد أملي أنا طموح وسريع وعنيد كاس العالم عندي  والرب واحد بالحب واحد أنا وأنت إنسان بنسى وبسامح قالوا اختلفنا وأنا قلت جايز بس فيكوا منا ولسة حبايب.

تابع موقع تحيا مصر علي