عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب: الناس اللي بتتكلم عن أعراض البنات بتكون نتيجة انهم شافوا الحاجة دي في أهلهم

سمية الخشاب _ أرشيفية
سمية الخشاب _ أرشيفية

وجهت الفنانة سمية الخشاب نصيحة للجمهور عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة تويتر، متحدثة خلاله عن الأشخاص المتحدثين عن اعراض النساء، مشيرة إلى أنهم يعوضون نقص يشعرون به في أسرته.

تحيا مصر يرصد في ذلك تصريحات سمية الخشاب عبر موقع تويتر

تصريحات سمية الخشاب عبر تويتر

كتبت سمية الخشاب: دايما الناس اللي بتتكلم على حاجة معينة او قضية معينة بشكل غير مبرر بتبقى بتعملها من تحت الترابيزة، يعني مثلا الناس اللي بتتكلم عن أعراض البنات ده بيبقي نتيجة انهم يا أما بلا عرض وبيحاولوا يعوضوا النقص ده بأنهم يتكلموا على حد تاني او شافوا الحاجه دي في حد من أهلهم وبيحاولوا يعوضوها برضو.

سمية الخشاب: اللي مش عاجبه شكله بيدور على عيوب في الناس

وتابعت: الاسقاط ده مشكلة نفسية موجودة بكثرة في المجتمعات، مثلا حد مش عاجبه شكله فكل ما يشوف حد يطلع عيب فشكله رغم انه الجمال نسبي، او حد بيتكلم في الاعراض لانه بينه وبين نفسه عارف انه بلا عرض بس الاسقاط بيخليه يصبر نفسه.

سمية الخشاب تنتظر عرض مسرحية كازينو بديعة

من ناحية اخرى، تنتظر الفنانة سمية الخشاب عرض مسرحيتها الجديدة "كازينو بديعة"، التي أتت تذاكرها: Silver: 200 EGP Wing Gold: 350 EGP Gold: 500 EGP Wing Diamond: 600 EGP Diamond: 750 EGP VIP: 1000 EGP.

وتعد مسرحية كازينو بديعة من بطولة سمية الخشاب،  وأحمد فتحي و ادوارد وعلاء مرسي إنجي وجدان، ، إيمي طلعت زكريا، علاء زينهم ،استعراضات عاطف عوض، وهي من تأليف أحمد الإبياري وإخراج طارق الأبياري.

وأعرب سمية الخشاب عن سعادتها بهذا العمل، فقالت: أنا سعيدة إني ضمن هذه المنظمة، واشتقت للمسرح ورد الفعل الفوري من الجمهور أمامي، والمسرح أصعب أنواع الفنون وأرقاها، وسعيدة بالعودة له مع المؤلف أحمد الإبياري، وأنا مقرأتش المسرحية ومضيت على طول، أنا بشكر شركة الإنتاج، وسعيدة بأجواء المسرحية وأن البروفات ممتعة أوي، ودايما البروفات بتسهل علينا الحركة والحفظ.

هذا وبدأت سمية الخشاب تصوير فيلمها الجديد التاروت، التي تشارك به إلى جانب نخبة نجوم الفن وهم رانيا يوسف، ناهد السباعي، ومحمد عز، بجانب عدد من الفنانين ضيوف الشرف، منهم: أحمد التهامي، ومحمد خميس، ومحمد الشقنقيري، ويوسف منصور طفل الغزالة الرايقة، وكنزي رماح وسعيد يحيي، وتدور أحداث الفيلم في اطار تشويقى مثير ومن إخراج ابرام نشأت وتأليف معتز المفتي.

تابع موقع تحيا مصر علي