عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسني عبر انستجرام: يومكم جميل.. بسجل أول أغانيا القادمة

تامر حسني
تامر حسني

حرص نجم الجيل تامر حسني على مشاركة متابعيه لحظات من تحضيره لأحدث ألبوماته، وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام. 

تحيا مصر يرصد لكم أحدث ظهور لـ تامر حسني 

تامر حسني يحضر لأعماله القادمة 

وظهر تامر حسني من تواجده بأحد الأستوديوهات، وعلق: يومكم جميل.. يلا بنستفتح ان شاء الله وبسجل أول أغانيا القادمة. 

وقد هنأ  تامر حسني على كلًا من الفنان الشاب نور طارق والفنانة نور إيهاب، بحفل خطوبتهم، وذلك عبر حسابه بانستجرام. 

تامر حسني يهنئ نور إيهاب وطارق

وكتب نجم الجيل عبر خاصية ستوري: أحلى حاجة إن أغنية يا نور عيني هتبقى اتغنت بأساميكوا انتوا الاتنين. 

وتابع: احلى نور ونور في الدنيا مبروك لأحدث وأجمل لامبتين في مصر، ربنا يحفظم يا حبايب قلبي. 

نصائح تامر حسني للجمهور

وكان قد حرص تامر حسني على توجيه نصيحة لجمهوره بخصوص تأثير الكلمة الطيبة على الإنسان، مستعينًا بمشهد من فيلمه “مش أنا”، وذلك من خلال منشور له عبر حساباته الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة.

حيث نشر تامر حسني مشهد من فيلم “مش أنا”، وعلق عليه قائلًا: “مساء العسليات عالكل المشهد ده فيه رسالة جميلة احياناً ممكن يبقى ليك صديق أو ليكي صديقة مريضة أو تعبانة أو في حاجة فيها بتضايقها نحاول أن احنا عمرنا ما نسخر من حاجة في حد هو ملوش ذنب فيها خلقة ربنا”.

وتابع: “أو ابتلاء لان الشخص دا اصلاً نفسياً مع نفسه اللي فيه مكفيه لو كان ربنا كاتب أن احنا اللي نبقى حواليه فاكيد عشان نشجعه ومايقفش عند الموضوع دا ويعرف أن في ناس عندها أكتر منه حجات لا تحتمل و قدروا مايشوفوش غير كل ما هو إيجابي وعرفوا يتصالحوا مع نفسهم ويبقى عندهم رضى من الدرجه الأولى ويحمدوا ربنا على ده ويفهموا أنه ابتلاء أو اختيار ايه مكاسب أكبر وأكتر من اللي معندوش”.

وأضاف: “الشاطر بس اللي يفهم كده ودا دور الأصحاب الطيبين اللي ربنا ممكن يجازيهم خير مكانوش يحلموا بيه بسبب الدعم النفسي لغيرهم بسبب الكلمة الحلوة وطبعاً هنا الأستاذ ماجد بيمثل مشهد إنما هو من أطيب وأنضف القلوب”.

واختتم منشوره قائلًا: “والله يا جماعة الكلمة الحلوة ممكن تساهم في أن شخص ينجح وأن شخص يفشل الكلمة الحلوة ممكن تدي أمل عظيم للحياة.. تخيلوا الرصاصة بتموت شخص لكن الكلمة السامة المحبطة اللي ممكن تلوث فكر وتبوظ عقل جميل ممكن تموت أجيال.. ويومكم جميل إن شاء الله”.

تابع موقع تحيا مصر علي