عاجل
الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد إحالة منة شلبي للجنايات.. طليق منة عرفة لـ مجهول: اتحديت القانون قبل كده.. وأنت ولا حاجة

محمود المهدي طليق
محمود المهدي طليق منة عرفة

وجه الفنان الشاب محمود المهدي طليق منة عرفة رسالة شديدة اللهجة لـ شخص مجهول، وذلك بعد إعلان النيابة العامة بإحالة منة شلبي للجنايات. 

تحيا مصر يرصد لكم أخر منشورات محمود المهدي 

وكتب محمود المهدي عبر حسابه الرسمي بموقع فيسبوك: لو واحد مش مشهور كانت اتعملت قضية اتجار ومطلعش وراح ورا الشمس من بدري مكنش حصل تأخير وظابط الجمارك اللي اكتشف المخ*درات كان اتكرم. 

وتابع: بس الفنانين اللي من الشلل عندهم شخص ما كبير في النقابة بيستغل سلطتة وبيدافع عن مجموعة فقط في الوسط اللي بتشغل الدنيا معاه. 

طليق منة عرفة: هتطلعها تعاطي وكام يوم وتطلع؟

وأضاف: المرة اللي فاتت اتحدى القانون وقال وهو واقف برة النيابة مش هروح البيت وغير هي في ايدي وعملها اما المرادي هتعمل اي هتطلعها تعاطي وكان يوم وتطلع؟!.

محمود المهدي: أنت من غير المنصب ولا حاجة 

وأردف المهدي: احنا المفروض في عهد جديد محدش يقدر يستغل اي منصب فيه ومحدش فوق القانون، انا عارف عشان فاضلك سنة ف بتحاول تجمع حجات كتير وتشغل اللي منك عشان تأمن المستقبل عشان محدش بعد ما تتشال هيعبرك وقتها لانك من غير المنصب ده ولا حاجة. 

واختتم محمود المهدي كلامه: بس بعد السنة دي  في كتير وقتها هيقدر يتكلم وفضايح كتير هتبان ليك افتكر. 

محمود المهدي وإلهام شاهين

ويذكر، أن علق محمود المهدي خلال الأيام الماضية على تشجيع إلهام شاهين للمغرب، وذلك عبر حسابه الرسمي بانستجرام. 

 ونشر محمود المهدي بانر لكلمات تشجيع إلهام شاهين للمغرب عبر خاصية ستوري، وعلق: ربنا يستر في بعض الفنانين عندنا لما بيشجعوا فرقة بنكون عارفين احنا ايه اللي بيحصل، زي ما حصل كذا مرة مع منتخب مصر قبل كده.

ومازال محمود المهدي يواصل هجومه على نقابة المهن التمثلية وإدراتها، وذلك بعد صراعه الأخير مع نقيب الممثلين الفنان أشرف زكي.

وكتب محمود المهدي عبر انستجرام من خلال خاصية “ستوري”: للاسف مفيش حل لمشكلتي مع النقابة خلاص موقفين الأفلام وومنوع من الظهور طول ما فيه شخص معين موجود في النقابة، بسبب اني اتكلمت عن السينما النضيفة وطلعت فنانة عظيمة المفروض بتمثل مصر على كلامهم وإنها وجهة مشرفة بأعمالها الشريفة.

تابع موقع تحيا مصر علي