عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

استعدادا لعرضه 31 ديسمبر.. طرح الإعلان الدعائي لحكاية في التاكسي لـ أيتن عامر ودياب

تحيا مصر

طرحت الشركة المنتجة لـ حدوتة “في التاكسي”، من مسلسل في كل أسبوع حكاية، الإعلان الرسمي للعمل، الذي يخوض بطولته كلا من النجوم أيتن عامر ودياب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حكاية في التاكسي بطولة أيتن عامر ودياب

حكاية في التاكسي

وتعرض حكاية في التاكسي، بداية من يوم 31 ديسمبر المقبل وذلك على قناة سي بي سي، وهي من تأليف مصطفى جمال هاشم وإخراج محمد عبد الرحمن حماقى وبطولة دياب، أيتن عامر، محمد على رزق، وتدور أحداثها في 6 حلقات فقط، في إطار اجتماعي حول الحب والصعوبات التي يواجهها الإنسان ولكن بالحب والتفاهم يمكن التغلب عليها.

تفاصيل مسلسل في كل أسبوع حكاية

مسلسل في كل أسبوع حكاية مكون من 6 حكايات كل حدوتة يتم رصدها في 5 حلقات تعرض على مدار الأسبوع، وتتناول هذه الحكايات قصص وحواديت تناقش قصص الحب والصعوبات التي يواجها الإنسان ولكن بالحب والتفاهم يمكن للتغلب عليها وذلك في اطار اجتماعى أسرى.

وتم الانتهاء من تصوير 3 حكاية من العمل، اذ اتت الحكاية الثانية من بطولة نجلاء بدر ونصال الشافعى و انجى شرف، انجى شرف، أحمد يونس، أحمد باسم، ماجد إسكندر، أما عن الحكاية الثالثة، فأتت بعنوان “لسه في أمل”، وهي من تأليف مصطفى جمال هاشم وإخراج شادى عبد السلام ويشارك في بطولة الحكاية كلا من محمد المولي، هنا يسري، شهد الشاطر وآخرين.

أخر أعمال أيتن عامر

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال أيتن عامر الغنائية طرحها لـ أغنية طلعت شاطرة من كلمات أحمد علاء، وألحان نورهان البغدادي، وتقول كلماتها: “عن واحدة مفيش حاجة تكسرها...  وقويــة وصعــب تغيرهــا، وغباءك خلاك تخســرهــــا .. عقلك صــورلك تنســاهــا، و أهو عـدي علــي الموضوع فتــــرة .. وبتسأل من فترة لفترة، و غريبـة ازاي طلعت شاطرة .. مابقتـــش بتفــــرق وياهـــــا ، مانسيتهاش ليه بس ياخايب ... دي فراقها بيوجـــــع مش سايب ، مانسيتهاش ليه بس ياخايب .. دي فراقها بيوجـــــع مش سايب بتوقــع نفسك في مصايب ... و تجينـــي عشــــان تخرج منهــا دي قديمة وروح إلعب غيرها..  دي قديمة وروح إلعب غيرها عشت تخاف منها عشان ناجحة... واستكترت عليها الفرحة فاقت دلوقتى بقت ناصحة ... مبقتش خلاص تمام عنيهـــــا دلوقتى بقت عايشـــه حياتها ... بتعـــوض كل اللـــى فايتــها لو صونتها وإديتهـــــا قيمتهـــا ... كانت هتشيـلك فى عينهــا مانسيتهاش ليه بس ياخايب ... دي فراقها بيوجـع مش سايب مانسيتهاش ليه بس ياخايب ... دي فراقها بيوجـع مش سايب  بتوقع نفســك في مصايب ... و تجينــي عشـــان تخرج منها دي قديمة وروح إلعب غيرها دي قديمة وروح إلعب غيرها”.

تابع موقع تحيا مصر علي