عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

صبري فواز ساخرا من تصريحات ياسمين عز عن الصوت الشتوي: الحمدلله صوتي فور سيزونز

صبري فواز
صبري فواز

سخر الفنان صبري فوزي من تصريحات الإعلامية ياسمين عز عن صوتها التي وصفتها بـ الشتوي، التي تحديث عنه خلال برنامجها “كلام الناس”، المذاع على قناة mbc مصر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير سخرية صبري فواز من تصريحات ياسمين عز

صبري فواز يسخر من ياسمين عز

وكتب صبري فواز عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، ردا على تصريحات ياسمين عز الأخيرة: الحمدلله.. أن صوتي فور سيزونز.

منشور صبري فواز

تصريحات ياسمين عز

وكانت قد ردت ياسمين عز على منتقدي نبرة صوتها الهادئة، فقالت: أنا صوتي خامته شتوية، ودا بيكون ناعم ودافي وسهتان ونعسان شوية، لكن الصوت الصيفي بيكون عالي حاد ومزهزه شوية ومش بيفصل وخامة صوتي الشتوي بدون تحيز أحلى، لأنك أول ما تتخطبي أو ترتبطي بتحولي صوتك عشان يبقى شبهي وبعد الجواز بيرجع صوتك الصيفي العالي تاني.

وتابعت ياسمين عز: لكن الراجل ربنا خلقه صوته حاد وجذاب وبيكون كروان بيغرد في البيت.

ووجهت ياسمين عز عدة نصائح للسيدات، فقالت: كوني مع الناس جعفر وجوزك وخطيبك أنعم من يكون، وإخنفي وانتي وبتتكلمي وادلعي وكل ما تخنفي أكتر كل ما هيقرب ليكي أكتر، اللسان الطيب يكسب لا مال ولا جمال بينفع، طلعيله الصوت الحنين وأوعي تكوني ناشفة وخلي صوتك شتوي.

واختتمت: مبحبش الستات اللي بتقتدي بالست اللي بعد ما اتطلقت من الراجل تاني يوم تكون عايشة حياتها، مبحبش النوع ده عيطي واحزني واندبي وابكي واظهري بعد سنة حتى المهم تكوني تعافيتي، لكن تطلقي وتاني يوم تخرجي مع صحباتك أول تظهري نفسك إنه مش هامك هتخسري حاجة، جوزك التاني  لو شافك عملتي كدة مع الأولاني هيكون قلقان منك.

أخر أعمال صبري فواز

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال صبري مشاركته في السباق الرمضاني 2023، من خلال مسلسل  "الاختيار 3" بتقديم شخصية الرئيس الراحل محمد مرسي، وشارك في البطولة إلى جانبه كلا من النجوم أحمد السقا وكريم عبد العزيز وأحمد عز وياسر جلال، وخالد الصاوى، جمال سليمان، محمد رياض، إيمان العاصى، هيدى كرم، سمر مرسى، نور محمود، خالد زكى، منى عبد الغنى، مفيد عاشور، نادية رشاد، أمير المصرى، محمود البزاوى، آدم الشرقاوى، دنيا المصري، هشام إسماعيل، أشرف زكى، حسنى شتا، محمد العمروسى، محمد على رزق، محمود البزاوى، شريف خير الله، صبحي خليل، ناردين عبد السلام، والعمل من تأليف هانى سرحان، وإخراج بيتر ميمى.

تابع موقع تحيا مصر علي