عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

في لفتة إنسانية.. عمر كمال يُغني مع الأطفال في زيارته لمستشفى 57357

عمر كمال
عمر كمال

حرص الفنان عمر كمال على زيارة مستشفى 57357 للاطفال، وذلك لدعمها بعد أزمتها المالية الاخيرة التي تصدرت جميع مواقع التواصل الاجتماعي.

تحيا مصر يرصد لكم زيارة عمر كمال لمستشفى 57357

وشارك عمر كمال فيديو عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك وهو في زيارته للمستشفى ويغني مع الاطفال ويقدم لهم الهدايا، وعلق عمر كمال على الفيديو: صباح الخير والرزق زيارتى لمؤسسة مستشفى سرطان الاطفال 57357 .. يوم من أجمل أيام حياتى مع الناس الجميلة ديه.

عمر كمال يدعم مستشفى 57357

وسبق ودعم عمر كمال مستشفى 57357 حيث شارك عمر كمال فيديو على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام”، قال فيه: أنا شوفت مباردة الفنان عمرو يوسف عن مستشفى 57357، أنا مكنتش أعرف ان المستشفى لقدر الله تتقفل أو تفلس وميكنش عندها قدرة انها تعالج الناس، أنا عارفة إن الدنيا مزنقة علينا كلنا وممكن يكون معاك فلوس وبردو الدنيا تزنق عليك، أنا واحد من الناس اللي قررت أروح أفرح الأطفال اللي هناك واللي ربنا يقدرني عليه هتبرع بيه وإن شاءالله ربنا يجعلنا سند لبعض وياريت كل الفنانين زملائي يعملوا كدة لأن البلد دي خيرها علينا كلنا ودي كمان حاجة لله، وشكرا للفنان عمرو يوسف اللي نبهنا لـ حاجة زي دي.

دعم الفنانين لمستشفى 57357

كما حرصت الفنانة شيرين رضا على دعم مستشفى 57357، وطالبت الجمهور بالتبرع للمستشفى من أجل انقائذها، وذلك بعد تعرضها لازمة مالية، ونشرت شيرين رضا عبر حسابها في موقع تبادل الصور والفيديوهات  انستجرام مقطع فيديو حذرت فيه من الخطر الذي يواجهه المستشفى قائلة: "مستشفى 57357 في خطر حقيقي إنها ممكن تقفل، وإحنا مينفعش نخلي ده يحصل، مستشفيات عايشة على تبرعاتنا، لازم كلنا نتبرع، أرجوكم مينفعش نخلي صرح عظيم زي ده بيعالج أطفال كتير يقفل في يوم من الأيام".

ليلى علوي تدعم مستشفى 57357

كما حرصت الفنانة ليلى علوي على دعم مستشفى 57357 و نشرت مقطع فيديو لها عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام  وقالت فيه: “من سنين اشتركت في حملة أنا ومجموعة كبيرة أوي من الفنانين والإعلاميين ورجال الدولة ورجال ونساء المجتمع في حملة كبيرة وجمع تبرعات من مصر والوطن العربي والعالم كله لـ 57357، اللي بتعالج الأطفال بتوعنا، اللي ربنا بيختارهم وبيصيبهم بالسرطان بيتعالجوا في المستشفى دي.

وتابعت: الحقيقة المستشفى دي عملت إنجاز كبير وفرقت جامد جدا في كل أطفالنا التعبانيين وبالتالي أثرت على كل الأمهات والآباء، 57357 أنجزت ثقة وحب وعطاء للأطفال كبير جدا جدا لدرجة أن الناس بتقول أن كل التبرعات بتروح ليها، لكن كانت بتعالج وبتعالج صح وكويس ونسبة الشفاء عالية ونظام ونضافة، يا جماعة المستشفى هتقفل وعندنا مستشفى طنطا قفلت ارجوكم نساعد 57357 لأن كلنا محتاجينها وخسارة لينا”.

تابع موقع تحيا مصر علي