عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غدًا.. رامي صبري يطرح أغنية جديدة له بعنوان "لما بيوحشني"

رامي صبري
رامي صبري

يستعد المطرب رامي صبري غدًا الثلاثاء الموافق 27 من شهر ديسمبر لطرح أغنية جديدة له عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، تحمل اسم “لما بيوحشني”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل طرح أغنية “لما بيوحشني” لرامي صبري

وتعتبر أغنية “لما بيوحشني” هي ثالث أغنية من ألبوم رامي صبري الجديد “معايا هتبدع”، وهي من كلمات أحمد علي موسى ومن ألحان رامي صبري وتوزيع موسيقي طارق توكل.

تصريحات رامي صبري في صدى الملاعب

وفي وقت سابق، فجر الفنان المصري رامي صبري عدد من التصريحات حول المطرب العالمي الذي يتمنى أن يقدم معه ديو غنائي، وموقفه من دخول أولاده إلى عالم الفن، وذلك خلال حلوله ضيفًا على برنامج صدى الملاعب.

وقال رامي صبري: أحب أقدم ديو عالمي مع شاكير، واخترتها عن ناس كتير لأنها تشبهنا، وأحب أغني مع أنغام عن ميريام فارس وأحلام.

وعن موقفه من دخول أولاده إلى عالم الفن: أكيد مش هيدخلوا مجال المزيكا، ومش عايز ولادي يكونوا فنانين، لو عندهم الموهبة مثلا في الكورة مفيش مشكلة هما بيحبوا الكورة.

رسالة رامي صبري لـ متابعيه

وعلى الصعيد الآخر، وجه الفنان رامي صبرب رسالة غامضة لمجهول حول الكرامة، حيث كتب عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: رامي صبري: الإنسان  اللي يفقد كرامته يفقد كل شئ.

أخر أعمال رامي صبري

ومن الجدير بالذكر أن المطرب رامي صبري طرح أمس أغنية جديدة بعنوان “يمكن خير”، وتقول كلماتها: ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ماقلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني و ماشي ماشي بعيد يمكن خير ومين يندم على اللي يبيع سنين ويهد أحلامه في يومين ويبيع اوام هنساك واعيش واهو حب راح وخلاص مفيش لهواك مكان ميهمنيش خلص الكلام ولا وقته اننا نتحاسب….. يمكن خير عشان كان لازم ابعد من زمان انا وانت ميسعناش مكان والبركة فيك موضوعنا مات مبقاش خلاص في معجزات وبلاش نقلب في اللي فات راح عليه…. ولا وقته اننا نتحاسب".

تابع موقع تحيا مصر علي