عاجل
الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى قمر يكشف حقيقة تعاونه مع الفنانة سمية الخشاب في عمل فني جديد

سمية الخشاب ومصطفى
سمية الخشاب ومصطفى قمر

كشف الفنان مصطفى قمر عن حقيقة تعاونه مع الفنانة سمية  الخشاب، وذلك بعد انتشار أخبار عن تعاونهم في مسلسل جديد يحمل اسم ظروف خاصة.

تحيا مصر يرصد لكم حقيقة تعاون مسطصفى قمر وسمية الخشاب

وقال مصطفى قمر اثناء استضافته في برنامج the insider بالعربي: مفيش الكلام ده أنا وسمية اتقابلنا بالصدفة في مكان والناس طلعت إشاعة علينا أننا هنعمل مسلسل سوا يس هو مفيش ورق ولا إي حاجة، ولو جالنا ورق أكيد هعمله لأن سمية أنا بحبها جدًا، بس بعد الإشاعة هفكر أنا وسمية عشان نخلي الإشاعة حقيقة.

مصطفى قمر يكشف حقيقة تصوير جزء ثاني من فارس بلا جواز

كما كشف قمر عن حقيقة تصوير جزء ثاني من مسلسل فارس بلا جواز وقال قمر: كنا هنعمله بس فداء الشندويلي اتاخر في كتابة الجزء ده وهو لما يبقى جاهز هصور لأن أنا بحب السلسل ده جدًا.

موعد بدء تصوير الجزء الثاني من حريم كريم

كشف الفنان مصطفى قمر عن موعد بدء تصوير فيلم "حريم كريم 2"، حيث قال مصطفى قمر: "كنت مستني الخطوة دي من زمان وإن شاء الله نلحق نصور على أول السنة.. أنا مش عارف أحنا هنروح فين ولا هننزل أمتى بس أنا عايز أحط رجلي في بداية الفيلم ده وإن شاء الله الجمهور هيشوف حاجة حلوة ومختلفة".

في وقت سابق، كشف الفنان مصطفى قمر عن بدايته الفنية في عالم الغناء، والأغاني المفضلة له، كما تحدث عن أغنية بابا نويل وكواليس أغنية العم نوح، وقال مصطفى قمر خلال استضافته في برنامج أنغام والتي تقدمه أنغام عبر قناة دي أم سي: بدأت ألحن اغاني بتاعتي وكنت بغني لمحمد منير واتعلمت حاجات كتير منه واعجبت بشكل المزيكا دي وكنت بسمع أغاني الغربي والفرنسي.. بدات في الجامعة وعملت حفلات وبقى ليا جمهور في الجامعة وبدات افكر اني انتشر اكتر.

كما تحدث الفنان مصطفى قمر عن الصداقة التي تجمعه بالفنان حميد الشاعري وكواليس تلحين لها معظم الأغاني، كما كشف عن قصة أغنية بنلف التي كتباها بليغ حمدي، وقال قمر: أنا بروح لحميد الشعربي بلحن وشايل الاغاني ليا وهو بيعجبه الاغاني بتاعتي وسمع عودة وقالي دي بتاعتي وادتهاله وكنت بعمل اغنية والله وسمعها قالي هخدها قولتله لا قالي هنلعب كوتشينه لو بصره هاخدها و كان بيخم وبينصب وبياخد مني الأغاني.

تابع موقع تحيا مصر علي