عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء عامر: بخاف من الحسد جدًا ودايمًا عندي طاقة إيجابية

وفاء عامر
وفاء عامر

كشفت الفنانة رأس السنة عن طقوس احتفالها برأس السنة، وتحدثت عن سر صورها على السوشيال ميديا، كما تحدثت وفاء عن ايمانها بالحسد.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات وفاء عامر

وقالت وفاء عامر خلال استضافتها في برنامج مساء dmc، المذاع على قناة «dmc»، تقدمه الإعلامية إيمان الحصري: أنا بيتوتية في كل الأعياد، وبحب أسيب المساحة للناس تخرج، لكن أنا بحب البيت.

وكشفت وفاء عامر: مش بفضى أعمل سيشن، لكن الماكيير والستايلست والكوافير قالولي دي بتاعتنا، وعملولي لوكيشن في البيت ويعملولي سيشن لما أكون رايحة أي مقابلة.

وفاء عامر: دايمًا متفائلة وعندي طاقة إيجابية

ولفتت إلى أن كل عام به خسائر للشخص، وأخرى تعطيه طاقة إيجابية، وهذه هي الحياة بها سطوع وخفوق، ولكن نتمنى الخير في القادم، متابعة: «أتوقع السنة الجديدة تكون خير على الجميع إن شاء الله، دايما متفائلة حتى في أحلك المواقف وبقول الجاي أحلى.. مؤمنة بالطاقة الإيجابية والتفكير الإيجابي بس بخاف من الحسد جدا».

وفاء عامر: الحسد مذكور في القران ولازم نحصن نفسنا

وتحدثت وفاء عامر عن الحسد وقالت: دايما بيقابلك ناس بالمشاكل، ولما حد بيقولك وشك أصفر كدة لية؟ أرد وأقول كنت لسة هقولك غريبة الظاهر إنها حالة عامة.. هتسكت.. اتعلموا بقى يا بنات، والحسد مذكور في القران وربنا اوصانا بالتحصين من الحسد.

وواصلت: «الدكتور بيقول المشاكل دي بتعمل قشور، القشور دي بتبقى صلبة بعد وقت، دايما نضحك في وش بعض ونقابل بعض بابتسامة ولو قابلنا حد مريض نقوله أنت زي القمر.. دي طاقة إيجابية حتى لو دة مش حقيقي».

وفاء عامر توجه رسالة لـ أشرف زكي

وحرصت الفنانة وفاء عامر على توجيه رسالة شكر إلى الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية بعد افتتاح دار القوة الناعمة للمسنين، وذلك عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام، حيث نشرت وفاء عامر خبر افتتاح دار مسنين نقابة الممثلين، وعلقت عليه قائلة: “دكتور أشرف ذكي نموذج للنقيب الأنسان شكرا جزيلا على ما تبذله أنت والمجلس المحترم في رعاية كبار السن من الفنانين وكل سنة وأنت طيب بمناسبة عيد ميلادك وعيد دار رعاية الفنانين المسنين أهلنا، شكرا لحاكم الشارقة الدكتور الانسان سلطان القاسمي رجل العروبة و الانسانية علي مشاركاته المحترمة”.

تابع موقع تحيا مصر علي