عاجل
الجمعة 03 فبراير 2023 الموافق 12 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد إهانته.. ويجز يدعم عامل نظافة بورسعيد: الله يعوضك احسن منها

ويجز
ويجز

تصدر فيديو عامل نظافة بورسعيد مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة، بعد تعرضه للإهانة من قبل أحد الموظفيين دون رحمة وإنسانية، وغضب عدد كبير من رواد السوشيال ميديا من الفيديو مطالبين بإقالة هذا الموظف بشكل عاجل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير دعم ويجز لـ عامل نظافة بورسعيد

ويجز يدعم عامل نظافة بورسعيد

وخرج عدد كبير من الأشخاص لـ دعم عامل نظافة بورسعيد، كان من بينهم مطرب الراب محمد علي الشهير بـ “ويجز”، الذي أعاد نشر فيديو عامل النظافة على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وصاحبه تعليق: “الله يعوضك أحسن منها.. لو حد يعرف عمو يلاغيني”.

منشور ويجز

ويجز في حفل ختام كأس العالم 2022

يذكر، أن ويجز حقق نجاح كبير بعد إحيائه حفل ختام كأس العالم 2022، الذي أقيم في دولة قطر، من خلال غنائية أغنية “عز العرب"، كاملة لايف ومباشر مع الجمهور في الاستاد، وذلك بعد كثير من الجدل حول منعه من الغناء خارج مصر بسبب عدم حصوله على تصريح من قبل نقابة المهن الموسيقية التي يرأسها المطرب مصطفى كامل.

أغنية عز العرب لـ ويجز

وتعد أغنية عز العرب من كلمات: أنا أدرى مين أنا يا حبيبي المهم أن السعي يغير مصيري رميت والبحر يشهد بتعوزني تلاقيني بطل وأتم واجهة وشعب مستنيني زي ما يكون بحلم تعالى شوف الشغل في السما بلمع ومش مستني الشكر وبالظبط دي كورة عشان كده بغني بقول ومن قلبي الكورة تسمعني  حيوا اللي يجمعنا وما عاش اللي يفرقنا غنيها سمعنا حيوا كل عباد الله  عز العرب تعالى شوف الكرم عندي كورة وهدف عندي كورة وطرب  مرحب.. العرب ترعاك يا فرحة سدد وأما أشوف أقول ما شاء الله من قطر لكل عباد الله ميجيبهاش غير أبطالها وفلوس مرفوعة بحضرها كل البشر هتشرفنا كل العالم هيعرفنا  لا أسأل شكلك ولا عنوانك مرحب بيك ناسك ومكانك الكورة لغة كل العالم ورينا كل اللي في إمكانك  وفيت قد ما وعدت حققت قد ما حلمت كلام كتير معمليش سقف بعد الغيمة ضحكتلي الشمس  رفرف يا علمي إعلى وجدد أملي أنا طموح وسريع وعنيد كاس العالم عندي  والرب واحد بالحب واحد أنا وأنت إنسان بنسى وبسامح قالوا اختلفنا وأنا قلت جايز بس فيكوا منا ولسة رفرف يا علمي إعلى وجدد أملي أنا طموح وسريع وعنيد كاس العالم عندي  والرب واحد بالحب واحد أنا وأنت إنسان بنسى وبسامح قالوا اختلفنا وأنا قلت جايز بس فيكوا منا ولسة حبايب.

تابع موقع تحيا مصر علي