عاجل
الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد فهمي: اللي بيخلي الجواز يدوم هو التفاهم.. وبحاول أزرع في ولادي الدين والترابط

أحمد فهمي
أحمد فهمي

تحدث الفنان أحمد فهمي عن علاقته بزوجته أميرة وأبنائه عمر وحسن، وذلك خلال لقاءه اليوم ببرنامج "أسرار النجوم" مع المذيعة إنجي علي على محطة راديو "نجوم إف إم".

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أحمد فهمي في برنامج أسرار النجوم

حيث قال أحمد فهمي: "اللي بيخلي الجواز يدوم هو التفاهم، وباخد رأي مراتي (أميرة) في أعمالي بالتأكيد وهي صاحبة صوت رائع، والتواصل عموما هو اللي بينجح أي حاجة، وبيعجبني فيها حنيتها وثقافتها ودماغها، وبحاول زرع قيم كتيرة في أولادي من الترابط والدين وعدم الكذب وضرورة الصراحة وإتقان اللي بنعمله في الحياة".

كيف يتغلب أحمد فهمي على العصبية؟

كما كشف الفنان أحمد فهمي عن الطريقة التي يتبعها في التقليل من حدة عصبيته، حيث قال أحمد فهمي: "أنا عصبي جدًا للأسف، ومش بقبل الغلط حتى وأنا غلطان، فحاولت في السنة اللي فاتت أقلل الحدة دي وبخرجها من خلال أني أروح للجيم أو في أي عمل تاني".

وتابع: "وبردو منطق الصداقة اتغير في زماننا الحالي، وكان مهم بردو أني أقرب من ولادي وعندي ابني (عمر) السنة اللي جاية هيدخل الجامعة وعلاقتي به اتظبطت بشكل قوي من 3 سنوات وبقى بيننا صداقة أقوى، وابني التاني (حسن) عنده 12 سنة فقربت منه كتير عشان كدا قررت في 2022 مشتغلش كتير".

أحمد فهمي يتألق في أغنية “نجمة معدية” مع واما

وتعد أغنية "نجمة معدية" من أنجح أعمال أحمد فهمي مع فرقة واما، والتي حققت أكثر من ٥ مليون مشاهدة على "يوتيوب"، وهي من كلمات وألحان عزيز الشافعي، وتوزيع ومكساج توما، ومن إخراج شادي قاسم، والتي جاءت كلماتها: “لا لا لا لا، طلعت على الصحراوي بالعربية ماشية ماشية بالعربية، عدت من جنبها عربية مشغله مزيكا أوربية”.

"عالي الجو الجو الجو عالي الجو الجو، من دي ضربة النور العالي تعدي هي بتجري وكلوا يهدي، يا أرض اتهدي ما عليكي قدي، وشوف الحلو أما بيحلوا، عالي الجو الجو الجو عالي الجو الجو، نجمه معدية ودي غير الكل معدية، دي قمر بيطل على العالم، ومحدش عارف مين ديه، نجمه معدية ودي غير الكل معدية، دي قمر بيطل على العالم ومحدش عارف مين ديه".

تابع موقع تحيا مصر علي