عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إحدى بطلات مسرحية الحفيد: لوسي ضربتني قدام الجمهور ودخلت في نوبة انهيار بسببها

ندى عفيفي ولوسي
ندى عفيفي ولوسي

خرجت الفنانة الشابة ندى عفيفي لـ تكشف حقيقة ما فعلته الفنانة بوسي في زملائها القائمين على مسرحية الحفيد، من ضرب وتعنيف ومعاملة سيئة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات ندى عفيفي إحدى بطلات مسرحية الحفيد عن بوسي

ندى عفيفي: كل اللي اتقال عن الفنانة لوسي صحيح وكنا ساكتين احتراما للتحقيقا

قالت ندى عفيفي في منشور كتبته عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: هخرج عن صمتى واتكلم وأنا مرفوعة الراس ومش هتكسف اقول اللى حصل معايا فى عرض الحفيد.

وتابعت: أولا بأكد كل معلومة اتكلموا فيها زمايلي من انتهاكات حصلت فى حقنا وكان سببها الفنانة لوسي بل بالعكس فى حجات كتير وتفاصيل كتير متقالتش، وعايزة اقول احنا مكناش ساكتين ضعف أو تهاون فى حقوقنا ابدا بالعكس احنا كنا ساكتين احتراما للتحقيقات اللى كانت بتحصل والقائمين عليا وحب فى سمعة عرض الحفيد والمسرح القومي.

وأضافت: بالرغم من تصريحات الفنانه لوسي فى برنامج الاستاذه لميس الحديدى واللى كانت كلها افتراءات وتخلو تماما من اى شئ من الصحة.

ندى عفيفي تكشف تعرضها للضرب والتعنيف من لوسي

وروت ندى عفيفي، بطلة في مسرحية الحفيد عن تعرضها للضرب من قبل لوسي، فقالت: الواقعة اللى تخصنى وهى أن الفنانه قامت بضربي وشتمي أمام الجمهور بالفعل مما اصابنى بالذهول وسابتنى على المسرح وخرجت وما كان من الا انى احترمت المسرح القومى والجمهور الغالى وزمايلي وكملت شغلي لكن فور خروجى من على المسرح اصابتنى نوبه انهيار.

ندى عفيفي: كنت في ذهول من تصرفات فنانة كان عندي امل إننا نتعلم من خبرتها

واستكملت حديثها: ومع ذلك كملت العرض زى اى فنان محترم وبيحترم شغله والخشبه اللى واقف عليها . دخلنا المشهد اللى بعده مسكتني وعنفتني تاني أمام الجمهور وأنا فى المنتهى الذهول من العبث اللى بيحصل من فنانه كبيرة كان عندى امل أننا نتعلم من خبرتها الفنية وأن تحتضن هى مشاكلنا بدلا من افتعالها.

وأردفت: خلصت ليله العرض وما كان من استاذ ايهاب فهمى مدير المسرح القومى كل التقدير لشخصه الا كل احتواء لنفسيتى وجبر خاطرى ووعدى بأنه قام باللازم مع الفنانه لوسي وان حقى هييجي وانا مازلت حتى الآن اشكره لدعمنا واحترامه لفننا . وبعدها توقف العرض والى باقى الأحداث اللى انتوا تعرفوها.

واختتمت ندى عفيفي تصريحتها: ومن الجدير بالذكر أن المخرج يوسف المنصور وعدنى أن اللى حصل ده مش هيعدى وكان مساندنى وكنا هنكمل العرض لكن الاستاذه فاجئتا أنها لم تحضر ولم تهتم ببروفه حددها المخرج وبعدها فوجئنا بأنها مقدمه شكوى فينا كلنا بلا استثناء لسعادة وزيرة الثقافة.

تابع موقع تحيا مصر علي