عاجل
الإثنين 13 مايو 2024 الموافق 05 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر عاشور يحتفل بالفلانتين مع جمهوره بحفل غنائي في الأردن

تامر عاشور
تامر عاشور

روج الفنان تامر عاشور لحفله في دولة الأردن وشوق جمهوره للحفل، ويأتي ذلك تزامناً مع احتفالات عيد الحب.

تحيا مصر يرصد لكم حفل تامر عاشور بالفلاتنين

ونشر تامر عاشور بوستر الحفل عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام وعلق: جمهوري الحبيب في الأردن مستنيكم في حفل عيد الحب الخميس 16 فبراير.

تامر عاشور مع انغام

وسبق وحل الفنان تامر عاشور ضيفاً على برنامج أنغام والتي تقدمه الفنانة أنغام ويعرض عبر قناة دي أم سي وتحدث عن كواليس بدايته الفنية وقال: أول مرة ليا على المسرح كان ألبوم لـ محمد فؤاد، وغنيت كلموها عني بس، وكان الجمهور كبير جدا وفي تجاوب من الجمهور، وكنت خايف جدا وبرتعش ولحد دلوقتي رجلي بترتعش أما بشوف الناس.

مندمتش على أي لحن قدمته، ومش بتدخل في شغل حد وأنا بعمل أغنياتي، وقعدت سنتين بلحن مكنش ناس كتير تعرفني.

وعن علاقته بالكلية، قال: التخصص بتاعي ناي واترفدت في الكلية، قعدت 3 سنين في اعدادي، وكنت بروح أقعد في الكلية في الحوش.

وكشف عاشور: دايما ألبومي بيكون فيه ناس جداد مش معروفين كتير عشان بحس انه فيهم حماس مش موجود، ومش بيسمعوني اي حاجة ومش بدخل في شغلهم، وكان أمنية حياتي اني الحن لمحمد فؤاد وأما عملت معاه حاجة نجحت، ومحمد فؤاد لامس الشارع.

تامر عاشور يكشف عن ألحانه لبعض النجوم

وتحدث تامر عاشور عن النجوم الذي عمل معهم ولحن لهم أغنيتهم المختلفة، فقال: اشتغلت مع عامر منيب عملت ليه أغنية نفسي اقولك على اللي ليا، وأغنية في الغواص كانت لحني، عامر نجم معروف ومحبوب على المستوي الفني والشخصي ولحنت لـ عامر منيب وفضل شاكر وشيرين واليسا عملتلها هيلف يلف ويرجعلي، ووزعتلها أغنية.

نجوم أحب تامر عاشور العمل معهم

وعن النجوم الذي يفضل العمل معهم، قال تامر عاشور: وليد سعد ومحمد فوزي والجمل اللي بيعملها مش طويلة بس لا يمكن ميكونش فيها فكرة سواء في اللحن او الكلمة، وكنت يستغرب ازاي دي حاجات قديمة، وأنا بحب بهاء سلطان جدا، وحماقي ومحمد فوزي من المؤثرين فيا وخدت منه كتير.

تابع موقع تحيا مصر علي