عاجل
الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد هجومها على متابعة طلبت منها شراء ملابس لإبنها.. أبرز التصريحات المثيرة للجدل لـ مي حلمي

مي حلمي
مي حلمي

اعتاد الجمهور على التصريحات الجرئية والمثيرة للجدل من الإعلامية مي حلمي، فـ دائمًا ما تسعى إلى تصدر التريند سواء بصور أو تصريحات مثيرة للجدل.

تحيا مصر يرصد لكم التصريحات المثيرة للجدل لـ مي حلمي

مي حلمي المثيرة للجدل

ولكن هذه المرة تعرضت الإعلامية مي حلمي لهجوم شديد من قبل الجمهور عبر جميع مواقع التواصل الإجتماعي بسبب الأزمة التي افتعلتها مؤخرًا، حيث قامت مي حلمي بالرد على متابعة طلبت منها مساعدة مالية، ولكن الرد جاء قوي وعلى عكس المتوقع بأنها قامت بتعنيفها بشدة وتوجيه لها بعض الرسائل القوية.

ونشرت مي حلمي عبر خاصة الأستوري عبر موقع إنستجرام وقالت: اللي أنا هقوله دا مش جحود ولكن كلنا شقيانين بشكل أو بآخر بطريقة أو بأخرى، لما حد يبعتلي يقولي أنا قد مامتك نفسي في طلب ابني في الجامعة ونفسي يلبس زي أصحابه حلو، ممكن تساعديني ولو بطقم"، أحب أرد عليها وأقولها دي رفاهية، والرفاهية دي عشان نعملها بنتعب جدًا

مي حلمي لمتابعة: ابنك مش أحسن مني

وتابعت مي حلمي : ما تخلي ابنك يشتغل يعنى هو أبنك أحسن مني .. فيه ناس في الجامعة متشحططة ومتغربة وبتدرس برضو، وشغالة في نفس الوقت، انتي ابنك أحسن من الناس المتغربة دي!.

وأضافت: انتي المفروض تساعديه يبقي راجل عشان اللي تتجوزه متبتهدلش معاه، ويبقي قاعد في البيت وتخرج هي تصرف عليه، ومتعانيش زي ما ستات كتير بتعاني، فكرتيني بأيام مرة، وسودا، ليه أنا أصرف على واحد، علميه يشتغل.

مي حلمي

واستكملت: أنا كنت بشتغل وأنا في الجامعة ليه انتي عاوزة تشحتي لابنك عشان يلبس كويس زي صحابه، ما تخليه يشتغل ويلبس من فلوسه لأني كنت شغالة وأنا في الجامعة، مع إن أهلي مش محتاجين التعاون دا، بس ليه أنا أخلي أمي تطلب طلب زي ده، ابنك مش أحسن مني، وكان عندي كرامة وعزة نفس، مش تحامل بس انتوا نسيتوا قوانين الدنيا، يعني انتي عايزاني أصرف على رفاهية ابنك بدل ما تقوليله اشتغل".

واختتمت قولها: محدش بيساعد حد، وناس متغربة وشغالة، محدش بيساعد حد إلا في الحالات القصوى، المرض، الحوادث، الحاجات الكبيرة، وأنا شغالة من وأنا عندي 16 سنة، إنما أصرف على ابنك عشان يلبس، انتي المفروض تساعديه عشان يبقي راجل مش تشحتيله.

فكرتيني بأيام سودة ومُرة.. هل تقصد مي حلمي طليقها محمد رشاد؟

وبعد ردها القوي على طلب متابعة ليها بدأ الجمهور يشن حملات هجوم كبيرة جدًا على مي حلمي، ويسخر منها مجددًا وتعرضت لحملة هجوم.

والبعض ربط تصريحات مي حلمي بشأن انفقاها على رجل ووصف هذه الأيام بـ "المُرة والسواد" بتصريحاتها السابقة عن محمد رشاد، حيث قالت في إحدى البرامج أنها أثناء زواجهما كانت بتنفق الأموال عليه وتتولى جميع أموره قائلة: كنت بصرف على طليقي.

مي حلمي ومحمد رشاد

تصريحات مثيرة للجدل لـ مي حلمي

ولم تكن هذه المرة الأولى التي تقوم فيها مي حلمي بإثارة الجدل، فدائما مع تطلق تصريحات جرئية، ومنها عند استضافتها في برنامج شيخ الحارة تحدثت بشكل جرئ عن حياتها الشخصية وعن زواجها من الفنان محمد شاد.

حيث قالت مي حلمي أن محمد رشاد تركها يوم حفل زفافهما وبعد 5 أشهر تم عقد قرانهم وأقامة الزفاف مجددًا، كما كشفت مي حلمي أنها أكتشفت خيانة طليقها لها قائلة: الخيانة وجعتني واكتشفتها بالصدفة وحاولت الانتحار بسبب الخيانة.

مي حلمي

كما أثارت مي حلمي الجدل من قبل وقالت أنها أجهضت تؤام أثناء فترة زواجها من محمد رشاد وحُرمت من الخلفة، وفكرت اجمد بويضاتي بعد الطلاق وخايفة مخلفش أطفال.

وسبق وقالت مي حلمي أن هناك 4 لاعبين كرة قدم عرضوا عليها الزواج ولكنها رفضت لأنهم كانوا متجوزين.

تابع موقع تحيا مصر علي