عاجل
الإثنين 30 يناير 2023 الموافق 08 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

نيكول سابا: السجاير بتساعد الإنسان يكسر الأجواء المشحونة ويفش خلقه فيها

نيكول سابا
نيكول سابا

تحدثت الفنانة اللبنانية نيكول سابا عن أسرار في حياتها الشخصية، كما كشفت عن بعض آرائها في الأوضاع السياسية في لبنان، كما تحدثت عن ابنتها.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات نيكول سابا 

وقالت نيكول سابا خلال استضافتها عبر قناة LBC اللبنانية:عصبية الناس ممكن تعصبني، والناس مبتتحملش الطرف التاني، ما خلناش شيء لما يصير في مشكلة كبيرة.

وبسؤالها هل تؤيد إقرار قانون يمنع التدخين كلياً وليس فقط بالأماكن العامة، فقالت: مش هحكي بـ مثاليات.. في ناس بتدخن وبتعيش بعمر لا بأس به، أكيد التدخين مضر لكن في ناس رياضيين بيصير عندهم أمراض، لكن استايل الحياة ضاغط على الناس، والإنسان بيكون محتاج لحاجة يفش خلقه فيها.

نيكول سابا تجرب السجائر في المراهقة

وكشفت: جربت السجاير بسن المراهقة ومحبيتهاش وانزعجت منها مثل كل السن الصغير.. السيجارة بالذات للست في مجالنا دايما كانت بتساعد تاخد راحتك وتكسر الأجواء المشحونة.. وشكلها حلو حتى لو بصورة، لكنها بتضر.

نيكول سابا: بنتي نقطة ضعفي

كما تحدثت نيكول سابا عن ابنتها وقالت: بنتي نقطة ضعفي، والفتكر في أنها تسافر في الخارج أو تبعد عني بيشل تفكيري.

وتحدثت نيكول سابا عن الأزمات المتتالة التي تحدث في بلدها لبنان وقالت: الأزمات المتتالية في لبنان بسبب أننا سكتنا على حقنا كتير.

كما تحدث عن مرض والدها قالت: بابا تعب وكان عنده سرطان والموقف ده كان عايزني قوية عشان أقف جنب أمي لأن تعبنا كتير في علاجه وفي الدكاترة وهو كان تعبان جدًا وكان لازم اتظاهر بالصلابة طول الوقت.

حفل نيكول سابا

 ومن جانب آخر، تستعد الفنانة اللبنانية نيكول سابا، لإحياء حفلًا غنائيًا يوم الجمعة 27  من الشهر الجاري وذلك في إحدى الأماكن في القاهرة.

أخر أعمال نيكول سابا

وكانت أخر أعمال نيكول سابا هي أغنية سمكة قرش والتي طرحتها عبر قناتها بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وحققت الأغنية نجاحًا كبيرًا.

كلمات الأغنية

قعدت الناس في بيتهم
كانوا زيك كده ونسيتهم
وبايدي البحر رميتهم
وبصنارتي رميت شدتهم

كل واحد عارف نفسه واللي فاكر ان انا بنافسه
وكل واحد عارف نفسه
واللي فاكر انا بنافسه
انا بعيد انا بعيد
مفيش اي مقارنة انسوا

كنت يا عم بـــ فديك بالروح والدم
كنت بعمل منك مهم
منك مهم
طلعت دماغك سم

تابع موقع تحيا مصر علي