عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هلا رشدي: السجود بيطلع غضب وحزن الشخص كأنك خدت غطس وطلعت منه فايق

هلا رشدي
هلا رشدي

كشفت الفنانة هلا رشدي عن أهمية السجود في الصلاة، مشيرة إلى أنها لم تكن تعلم أنه يساعد على خروج الطاقة السلبية وغضب وحزن الشخص بهذا الشكل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات الفنانة هلا رشدي عن أهمية السجود

أهمية السجود في الصلاة

وقالت هلا رشدي خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: ساعة عملية ظهري اتمنعت من السجود ٣ شهور، وكنت متخيله إن الموضوع مش هيفرق أوي مدام فعل الصلاة موجود.. إتَّضح إن السجود بيطلَّع كمِّية طاقة سلبيه و غضب و حزن غير طبيعية كإنك أخدت غُطس بتطلع منه فايق وقادر تكمِّل بس بشرط تسجد سجود صح في سكون وهدوء وتعظيم لجلال الله اللي بتسجدله.. فالحمد لله على نعمة السجود ولقاء الملك في أي وقت بدون ميعاد مسبق ولا واسطة.

أزمة هلا رشدي الأخيرة

من ناحية أخرى، أثارت هلا رشدي الجدل بسبب فيديو مع نجلها على تطبيق تيك توك، ظهروا خلاله من أمام الكعبة داخل الحرم المكي، ما جعلها عرضه للانتقادات والهجوم، اذ جاءت تعليقات الجمهور على الفيديو: ملقتيش مكان غير الحرم تعملي فيه الهبل ده، مفيش تقوى خالص،احترام الكعبه و هيبيتها فين دا حتي اسمه بيت الله الحرام، تيك توك ف الحرم ؟ البني ادم بيروح هناك ينسي نفسه ويفرغ مخه لرب العالمين وبندعي يتقبل مننا ! انتي بتعملي اي، مش مكان تيك توك ده يا شيخه اتقي الله واعرفي قيمة المكان ده بدل ما تحمدي ربنا انه انعم عليكي بزيارة المكان ده، ازاي كده! وازاي اغنيه تحطيها على الكعبه! خلاص ضاقت بيكي الدنيا مفيش احترام للمكان !.

حفل هلا رشدي في ساقية الصاوي

جدير بالذكر، أنه أحيت هلا رشدي حفل غنائي في ساقية الصاوي يوم 13 يناير الماضي، وشهد الحفل العديد من المفاجآت من بينها حضور عدد من الضيوف ومنهم الفنان حميد الشاعري ، والفنان هيثم نبيل ، والملحن عزيز الشافعي، والفنان اسماعيل فرغلى، والفنان اكرم حسني، وقدمت هلا رشدي عدد كبير من الاغاني وسط تفاعل الجمهور ومنها: البطل، لمن نشكي حالى، ابن مصر، حلاوته، جانا الهوا، على رمش عيونها، فى سكوت، أنا العريس، يامسهرنى"، وفاجأ الفنان اكرم حسني الجمهور وصعد على المسرح ليشارك هلا رشدي في أغنية ستو أنا وسط تفاعل كبير من قبل الجمهور.

تابع موقع تحيا مصر علي